Alla inlägg under november 2009

Av neverleave - 1 november 2009 15:18

Nu har jag vart hemma i några timmar. Känndes verkligen som en lättnad att få komma hem till sitt igen. Även om vi haft en riktig super helg så känns de alltid bäst att vara på hemmaplan. I fredags när vi kom ner till Vaberg så åkte vi och handlade lite gottit som vi skulle ha under helgen sedan så blev det god mat ( revben från får och potatisgratäng ) sedan blev det glass till efterätt. :) Sedan blev det ganska tidigt i säng då alla var helt slut efter en vecka.

Igår så började vi dagen med äggröra och bacon till frukost och sedan gjorde vi alla oss iordning för att åka runt och kika lite på stan. A köpte ett par skinhandskar då hans sådana är trasiga, så de kan man ta och slänga nu. A:s föräldrar köpte nya utemöbler till balkongen i nya lägenheten. Och jag kollade inte på något till mig själv över huvudtaget. Helt otroligt faktiskt, jag som alltid brukar köpa något litet i varje fall när jag går och kikar i affärer. Men icke! Efter nästan en hela förmiddagen på stan köpte vi fika och åkte tillbaka till stugan där vi fikade och sedan gick de andra ut i trägården för att fixa och dona men framför allt få upp stubben som fanns där efter att det byggt muren runt huset. Jag stannade inomhus för att ta och plugga matte, kan ni tänka er att jag sätter mig och pluggar matte en lördag eftermiddag. Där satt jag och pluggade matte i minst 3 timmar och jag känner att det blir bättre och bättre för varje liten sak man förstår sig på. För man lär sig alltid något nytt när man slår upp matteboken. Eller rättare sagt så kanske man inte riktigt fattade hur man skulle räkna de där talen och sedan nästan gång står det glasklart över hur man ska räkna ut de där talet. Då känner mig sig stolt över sig själv!


På kvällen blev det ryggbiff och potatis och helt underbara grönsaker till, mumsigt fullt i bibblan! Efter det så satt vi fram till klockan nio och spelade bosse bildoktorn. Vi spelade i lag och jag och A:s mamma var i lag för det var bestämmt att det var killarna emot tjejerna. Killarna vann, med lite fusk. ;) Men det spelar ingen roll då jag och svärmor fuskade lite granna också. Sedan vid nio tiden satte vi oss och kollade på filmen The covernent som gick på sexan och jag måste säga att den var riktigt bra. För er som inte har sett den så handlar den om häxor och påminner lite om en ungdomsfilm som innehåller kärlek osv. Förutom att de eftertracktade killarna i filmen är häxor. Medan vi satt och kollade på filmen blev det även lite mögelost och knäckebröd. Sedan frammåt halv elva tiden blev det lite peppakakor och julmust för första gången år åt jag peppakakor och det var riktigt gott! Fast det är ju ingenting man skulle kunna tänka sig att äta varje dag. Då hade de ju tappat själva känslan att man förknippar det med julen. Jag såg pepparkakor i affären i april och skrattade för mig. Lite roligt sådant där.


Idag så gjorde vi inte så mycket i stugan utan åt frukost och gjorde iordning oss för att åka tillbaka i Borås, alla vi fyra var övrrens om att vi skulle åka hem i hyffsad tid så att man också kom hem i hyffsad tid. När jag kom hem var det bara att packa upp och sedan har jag suttit vid datorn en sväng. Och strax ska jag ta och göra mat då jag känner att jag verkligen är super hungrig. Idag blir det smiddag mat, färsk pasta, bacon och paprika/chili creme fresihe. Känner inte för att stå och laga något avancerat eller något som tar lång tid för då hinner jag hungra ihjäl. Nä inte riktigt men nästan alla fall. Att hungra i hjäl är väl att ta i men de känns så just nu alla fall.


Jag tog inte sådär jätte många bilder i helgen men det kommer några bilder i nästa inlägg :)

Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards