Alla inlägg under december 2009

Av neverleave - 30 december 2009 18:12

             




WWW.ELLOS.SE

Av neverleave - 30 december 2009 17:43

Idag har jag inte vart snål med uppdateringen, kanske beror på att det finns en massa dö tid att slå ihjäl? o0

Tapeterna är valda nu och det kommer verkligen bli riktigt snyggt, längtar nu tills de sitter uppe.. men det kommer att få vänta i ett tag till, min mamma och min styvpappa kommer ju inte från den 8 Januari och hjälper till. Eller ja lär mig och hjärtat att tapetsera. Ingen utav oss har ju gjort något sådant tidigare!

Sedan fick vi äntligen tag på en snubbe som ska komma och fixa vardagsrums golvet åt oss, eller ja alla fall så ska han göra underarbetet.. Men det tråkiga var att de kan inte komma och göra underarbetet från den 12 Januari så flytten kommer att bli senare en vad vi beräknade innan. Men det kommer bli bra det också, att renovera tar ju sin lilla tid.. ;)


Sitter nu och kollar på filmen som går på femman, kamp rock! Filmen är toppen bra. Jag har sett den innan men jag tycker om de och musiken som är med i galet bra. :) Efter filmen ska jag ta och tappa upp mig ett bad med lite badsalt och tända ljus. Känner att jag behöver värmas upp lite, det är ju verkligen ruskigt kallt ute! Brr!


Imorgon är de ju som sagt nyårsafton och jag är inte taggad för det heller precis som jag inte var taggad inför julafton heller.. Men julafton blev ändå en bra dag, bättre en vad jag vågat hoppats på.

Nyår kommer säkert bli lika dant, jag och hjärtat ska vara hos hans mamma och pappa där även hans mostrar och deras respektive kommer att vara.. :) Så det blir tre rätters mat och lite alkohol.. Självklart också, många många skratt!



Take care :*



   

Av neverleave - 30 december 2009 11:33

Tidigare idag så var de en kille som var här och kollade på lägenheten och får väl se. Men min kompis som var här igår och kollade på lägenheten ville ha den så jag och baby ska ta och lägga några bra ord för honom på Akelius när vi springer in där sen.

Även ringt de sista ställerna idag som ska flyttas med till nästa lägenhet, det blir även hem telefon dit vi kommer på nästa ställe. :) Just för att vi kommer att ha vårt bredband via ett telefonjack när vi flyttat och inte en dosa på väggen så kommer vi att få betala extra för att vi har de i telefonjack så kostar de ingenting att ha en telefon på det. :) Prima prima, och de bästa av allt var att vi slapp betala de där 500 :- som de kostade att flytta bredbandet till nästa lägenhet för at vi vart kunder där länge nu. Great Great!


Strax blir det att åka och kolla på tapeter tillsammans med min bättre hälft och svärmor för att hitta de perfekta tapterna till lyan. Det kommer verkligen bli hur snyggt som helst.. Satt och planerade lite igår och pratade om hur vi ille att det skulle se ut.. :)

Kommer självklart att lägga upp bilder när de är klart sen :D



Men nu ska jag ta och kila för att svärmor min är utan för!! Hörs senare!

Av neverleave - 30 december 2009 10:29

Namnet Edward förföljer mig och jag tror de är öde eller något.. Då jag älskar namnet! *fniss* Så jag tänkte lista de hetaste killarna med namnet Edward antingen i film namn eller namnet de faktiskt heter i vanliga fall också.. :)




  Info:

  Namn: Edward Gregory "Ed" Westwick.

  Född: 27 Juni 1987.

  Jobb: Skådelseplare & före detta sångare i bandet   

  The filthy youth.

  Mest känd för: Karaktären Chuck Bass i serien

  Gossip Girl.

  Jag tycker: Jag tycker han är väldigt väldigt snygg 

   och  sexig och hans karaktär i Gossip girl gör

   honom oemotståndlig.



Info:

Namn: Robert Thomas Pattinson.

Född: 13 Maj 1986.

Jobb: Skådespelare, modell och musiker.

Mest känd för: Karaktären Edward Cullen från filmen twilight och uppföljaren New moon.

Jag tycker: Han är helt klart en snygging men utan vampyr tänder och den bleka gnistrande huden hade jag aldrig kollat åt hans håll. Han är snygg utanför rollen men gör sig som snyggast som vampyr.



 



  Info:

  Namn: Edward Norton.

  Född: 18 Augusti 1969.

  Jobb: Skådespelare och filmregissör.

  Mest känd för: American History X.

  Jag tycker: Han har ett klassikt snyggt utseende och

  den tuffa stilen passar honom som handen i handsken.

  Han gör sig snygg på filmduken i nästan varje roll han

  tagit sig till men han är snyggast som Derek i filmen

  American History X.




Info:

Namn: Johnny Depp aka John Christopher Depp II.

Född: 9 Juni 1963.

Jobb: Skådespelare och har även skrivit manus och regisserat film.

Mest känd för: Han är tre faldigt oscar nominerad för Pirates of Caribbean, finding neverland och sweeny todd.

Jag tycker: Han är snygg i nästan vilken roll han tar åt sig och är en otroligt duktig och grym skådespelare och går verkligen in för alla sina roller och gör dem till verkliga personer. Han är en riktig talang.

Min favorit film med J. Depp är som ni ser på bilden Edward Scissorhands.



 


                Info:

                Namn: Edward Walter Furlong.

                Född: 2 Augusti 1977.

                Jobb: Skådespelare

               Mest känd för: American History X

               Jag tycker: Han är jätte snygg som lillebror till Derek i

              American history X men jag har inte sett honom i några mer sådana filmer där han faktiskt är snygg och en bad boy.





Av neverleave - 29 december 2009 12:19

Då är jag iordning gjord för en full planerad dag, om en liten stund kommer svärfar och hämtar mig och Adrian och vi ska åka till våran nya lägenhet och lämna checken och sedan så blir det hem och städa och dona.. För ikväll kommer den första killen som ska kolla på våran lägenhet.. Det är lite komiskt de hela med att jag känner honom.. Han pratade med Adrian i telefon och sedan ringer han min kompis Malin som går i hans klass och som kommer att gå i min klass efter nyår! :) Så skönt att man känner honom, tycker de känns så jobbigt att ha någon man inte känner här hemma! o0


Så idag kommer det verkligen att bli full rulle, packningen går frammåt och mycket utav våra saker är numera nerpackade. Saker som man inte använder speciellt ofta och saker som man inte kommer att ha nytta av från vi har flyttat in i den nya lägeneheten.. :) Vad jag lääääängtar tills allting är iordning fixat och jag bor på det nya stället. :)

Men inflyttningen kommer ju inte ske från om en halv månad ungefär, för innan vi ska flytta in så behöves det målas om lite, tapetsera och sedan ska de läggas nytt golv! Lägenheten kommer att bli så fin när den är klar.. Så i början av Februari får man ta och bjuda hem släkten från Jönköping så att det får se vårt fina nya hem.


Det känns som om 2010 kommer att vara bli ett bra år, det finns så mycket saker som är bra som händer det året.. Alla fall som det ser ut nu, bara att hoppas på att det kommer att vara ett bra år alla fall. :)


 

Av neverleave - 25 december 2009 15:32

Då har nästan halva juladagen gått och idag har det vart en riktig latis dag.. Eller riktigt en latis dag kan man ju faktiskt inte kalla de heller då jag har tvätt tid och tvättar för fullt men det är det ända som jag gjort idag faktiskt. Köpte till och med färdig sallad att äta idag, dels för att det inte finns speciellt mycket hemma och dels för att verken jag eller Adrian orkade laga något.


Vid fem tiden kommer svärisarna och vi ska hem till dem och äta kalkon. Mysigt som sjutton en sådan här dag då allting är stängt och alla är hos sina släktingar och man blir lätt rastlös.


Det bästa sådana här dagar är att det alltid går så bra saker på tvn, som idag så går de saker hela dagen för den som är lat och bara vill ta de lugnt eller för den som är rastlös och inte har någonting att göra.


Exempelvis så sänder 1;an sällskapsresa 2 klockan 15:55 och den som inte tycker om sällskapsresan filmen kan ju vända sig till kanal 3 som börjar sända harry potter och den vises sten klockan 16.00 och efter dessa filmer fyller de på med fler filmer och håller på att sända toppen filmer till efter midnatt.. Det är verkligen toppen att de har så bra grejer på tv i dessa tider. Tråkigt att det måste vara jul för att det ska sändas bra program och filmer på tv. ;)


För klockan 20.00 ikväll på fyran så kommer de att sända en utav mina favorit filmer Narnia dessvärre kommer jag inte att vara hemma då utan hemma hos svärföräldrarna. "/

Jag som älskar filmen missar den men jag ska försöka slå mig ner i soffan och svärisarna och kolla på den, om ingen annan har något emot det.


Men nu ska jag ta och springa ner till tvättstugan och ta itur med det sista.


Av neverleave - 24 december 2009 23:32

Att fira jul tillsammans med Adrians familj och släkt har verkligen inte vart så tokigt som jag trodde att det skulle vara faktiskt.. Och allt negativt jag pratade om tidigare känns som bort blåst. Idag har julstämmningen vart på topp och även om de inte vart min och min familjs traditionella jul så har jag haft en otrolig mysig och underbar julafton. Pricket över i:t var ändå att det för en gångs skull fick vara en riktig vit jul. Vi pratade om de ikväll och de var någon som sa att det var sju år sedan det faktiskt var en riktig vit jul. Så de känns som om de verkligen var på tiden att det fick vara det.


Och alla underbara paket detta året, alla har verkligen prickat in vad vi verkligen behöver.. Verkligen bra saker som vi tänkt att köpa själva till den nya lägenheten som ex ; djupa tallrikar och en brödrost. Vi har ju fasiken inte haft en brödrost sedan i sommras då den gick sönder. Så det var väl på tiden att vi har en nu då. Sedan var de lite pengar utdelning men pengarna kommer ju att gå till lägenheten.

Sedan har ju adrians föräldrar vart så otroligt söta och gett mig ett presentkort på gina tricot så nu när de blir mellan dags rea ska jag besöka stället och shoppa lite kläder, perfekt nu då skolan snart börjar ;)

Men den allra bästa julklappen måste jag säga är från Adrians föräldrar och jag är mycket tacksam för den och det är att de betalar tapeterna vi vill ha till lägenheten och även det som behöver målas om i lägenheten. TACK!


Så snart blir de väl att ta och åka och leta bra tapeter till lägenheten tillsammans med Adrians mor.. Skönt att ha med henne för bra smakråd kommer man då verkligen att få. :)

Men de känns i kropp och i huvudet att det vart mycket folk runt om kring en hela dagen, skönt att det faktiskt bara är jul en gång om året. haha!


Av neverleave - 23 december 2009 14:30

Snö till julafton kommer det att vara iår alla fall men jag känner verkligen ingen julkänsla eller julglädje alls iår. Helst utav allt skulle jag vilja ha myskläderna på mig i morgon och beställa en pizza och ligga i soffan och kolla på en massa filmer. Sedan köpa hem en gigantisk godispåse.

Jag tycker julafton verkligen har tappat den där mysfaktorn som man tidigare kände när julafton närmade sig.

Kanske de är för att det är första gången jag ska fira jul utan min släkt och mina nära och kära. Jag ska ju fira tillsammans med Adrians famij och hans släkt. Rädd för att de tar bort de goda från julbordet och ledsen för att vi inte har någon jultomte iår. Det är väl roligt i sig att de blir lite nytt men jag är ledsen över att jag bestämnde mig för att stanna i Borås för att fira jul. BRA ANNA! Smart av dig att vara efterklok. Julen kommer väl bli mysig imorgon också men på ett helt annat sätt.


Ingen julstrumpa på morgonen, ingen tomegröt på morgonen och sedan inte min styvpappas köttbullar. Ingenting kommer att vara som de tidigare julaftnar imorgon.. Jag hoppas ändå på att få en helt okej julafton.. Nästa år finns de ingenting att diskutera om vart jag och Adrian ska fira jul någon stans utan det ska bli i Jönköping.


Jag saknar verkligen julkänsla och jag har verkligen försökt att få den men jag hittar den inte. Är de bara jag som tappat julstämmningen totalt iår? o0

Jag som alltid annars älskar julafton och allt som har med julen att göra, men inte iår.. Kan man inte bara ta och spola fram tiden och låta mig vakna upp nästa år?

Guuud, vad jag önskar att det kunde vart så.


Nog pratat om jul och de julkänslor som faktiskt inte finns, klippte mig igår och det var verkligen välbehövligt.. Tack söta Malin <3

Så nu sitter jag här med hårfärg i huvudet och ska snart fylla på med nytt då jag började med att färga utväxten.. Så att den inte kommer att blo ljusare en de andra håret..

Ikväll blir det ingen uppesittar kväll med bingo heller för att de är ingen i hjärtats släkt som gjort de, så det blir en middag tillsammans med hjärtats föräldrar och hans bror som är hemma i Borås över julen från Uppsala.


Nepp, nu ska jag ta och fylla på med hårfärgen..

Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards