Alla inlägg den 11 november 2009

Av neverleave - 11 november 2009 18:59

God kväll!

Nu sitter jag här och skriver ännu en gång, sitter och slö kollar på simpsons. Jag är ju så bekväm så jag ligger i soffan med datorn på magen och kollar på tv. ;) fy mig!

Maten, disken och pluggning är avklarat så jag känner att det är dags för att ta och slöa lite till.. Iof så känns de som om jag endast gör det nu för tiden och känner mig plötsligt otroligt duktig när jag gör saker som bakar och tar disken. HAHA!


När älskling kom hem idag från skolan så satte vi oss och kollade på bostadsrätter, ja ni läste rätt vi har bestämmt oss för att flytta när något dyker upp så är bra och till rätt pris. Hela poängen med att ta och köpa en bostadsrätt är att vi ska ha något som bara är vårat där man kan göra förändringar precis som man vill och inte fråga innan man ska göra det. Sedan så är det ju så att man vill ju alltid tjäna på att göra om, så om man gör om här i hyreslägenheten så känns det bara som man kastat pengarna i havet. För man ska ju knappast bo kvar i den här lägenheten resten av våra liv. Vi har kollar runt lite men antingen har det svindyrt utgångspris för bostadsrätten eller så är de svindyr månads kostanad för den. Men letande fortsätter, för det är ju ingen brådska man ska ju hitta en lägenhetet som klickar både för mig och min älskade. Viktigt sådant där!


För att inte slöa hela kvällen så har jag tänkt att ta och göra iordning mina naglar lite snyggt. :) Trött på att jag ska se mina fula ner bitna naglar. Ser så fult ut så snygga till dem lite skadar aldrig! Resultatet kan jag ta och visa i bloggen senare om jag inte klockan har blivit för mycket.

Ja för idag är det onsdag och det innebär att det är dags för ännu en kväll framför tv och kolla på oskyldigt dömd. :) Undra vad för spännande de kan handla om ikväll?


Puss & Kram



Av neverleave - 11 november 2009 11:18

Jag ber om ursäkt för att jag vart så off på bloggen den senaste tiden men jag har haft så mycket annat för mig en att just sitta vid datorn och blogga. Men jag ska försöka bli bättre på det och skaffa mera energi till att sätta mig och skriva lite varje dag!


Jag har ju vart vaken en stund nu men jag har varken ätit eller kommit till att göra iordning mig. Jag sitter här med mitt morgonruffs och morgonrock! Jag kom precis på en sak, jag älskar verkligen min morgonrock och skulle lätt kunna gå runt i den hela dagen men någon måtta på det hela måste det ju finnas.

Jag låg igår kväll i sängen när jag hade krypit ner för natten och tänkte en massa på olika saker. Och sedan konstaterade jag att jag är verkligen besatt av vampyrer och de övernaturliga, ju mer fakta och ju mer filmer osv jag hittar så blir jag mer och mer besatt av att hitta mer och läsa mer om dem. Det har till och med börjat gå så långt att jag önskar mig när jag somnar att vakna som en vampyr. Känner mig verkligen dåraktig, för de här inte likt mig. Men jag fattar nu vad tidningarna menar med att det här med twilight exempelvis inte bara är en bok eller en film utan även ett fonomen. Jag önskar verkligen att det skulle vara som i Bon temps, staden i serien true blood där det fanns vampyrer överallt och vi levde i ett samhälle tillsammans med dem. För hur ballt hade de inte vart? Jag menar för de skulle ju inte behöva i statistken bli mer mord bara för att vi hade levt i ett samhälle där vi alla var lika för det finns ju faktiskt syntetblod som skulle funka hur bra som helst. Sedan kan man ju "tillhöra" en vampyr för att den ska kunna äta ifrån dig. Och hur sexigt att de inte vart att ha en pojkvän som äter ifrån en? grr! Ja jag är nog rätt så konstig faktiskt. Men drömma får man ju alltid göra, det är ju ingen som kan skada. Men jag tror nog inte riktigt att alla drömmar kan slå in!


Idag så blir det en massa plugg för att imorgon är de torsdag och det betyder två saker att det är mattelektion och att det bara är 7 dagar kvar till new moon förhandsvinsing och just nu längtar jag så mycket att det känns som om tiden står stilla. *suck*

Hur underbart hade de inte vart om man kunde ha en fjärrkontroll där man kunde spola fram tiden och tillbaka tiden med som i filmen klick. Fast där går det ju inte sådär jätte bra för killen med fjärkontrollen. Men han missbrukar ju den och de skulle jag nog klarat mig ifrån. Fast det är nog lätt hänt att man skulle börja missbruka den också för den delen.

Så jag tror att jag ska ta och vänta i normalt tempo så att ingenting kan gå fel och att jag inte kan minnas vad som händer och vad som har hänt! Lika bra att följa det som det är här på jorden.



Nu är jag hungrig och ska ta och göra mig några smörgåsar och göra mig en kopp thé :) Mumma!

Bjuder också på en bild på mig från sist jag var i stugan.



 


Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards