Alla inlägg den 16 november 2009

Av neverleave - 16 november 2009 21:45

God kväll! :)

Vilken underbar efter middag och kväll de har varit, jag skickade ett sms till hjärtat när han slutat skolan och frågade om vi kunde äta kinamat och självklart så fick jag det ;) Så vi drog och käkade, verkligen super god mat där vi satt och pratade om allt och mitt dåliga samvete kring pappa och nu känns de verkligen mycket bättre, gud vad jag älskar honom.<3 Han är min skatt! Alla känslor för honom har verkligen bara flödat i min kropp idag och jag känner verkligen att han är den rätta för mig. Jag är så lycklig över att hittat en kille som verkligen älskar mig för den jag är hela tiden och står ut med mig för jag vet att jag inte är en lätt människa att älska och vara tillsammans med.

När jag och baby kom hem från resturang besöket så satt vi och fortsatte att snacka och jag mår verkligen bra idag! Sedan blev det ju också att kolla in lite bostadsrätter men de hade inte kommit in några nya intressanta men det fanns en men den ska jag ringa och kolla upp lite saker om den.

Jag är verkligen jätte sugen på att flytta nu och gå inreda, tepetsera och renovera i framtiden med den jag älskar mest utav allt.


Måste också ta och berätta att nu är de inte många dagar kvar tills jag sitter i bio salen tillsammans med mitt hjärta och mummsar popcorn och kollar på new moon och jag längtar verkligen. På torsdag smäller det! Men fram tills dess får jag ta och se fram emot det och kolla in bostadsrätter. ;)

Nu ska jag strax ta och göra iordning mig för sängen men innan dess ska jag ta och min sista cigg. Men innan det blir att ta sig till drömmarnas land så ska jag och mitt hjärta ta och kolla på ett avsnitt vampyrer diaries, en ganska ny serie som ska vara lite som twilight så den kommer nog att gå hem hos mig! Jag som är tokig i vampyrer kommer nog att älska den, hoppas på att det kommer att vara någon snygging med i serien också

För er som inte vet vad de är för serie så kommer en liten sumering utav den här nedan:


Serine är baserad på böckerna av  L. J. Smith.
4 månader efter en tragisk bilolycka som dödade Elenas och Jeremys föräldrar försöker de fortfarande anpassa sig till sitt nya liv. De bor nu mera hos sin moster (eller faster) Jenna som gör allt hon kan för att vara en bra foster mamma. Jeramy är fast i drogträsket och Elena fattar tycke för en ny kille på skolan, Stefan, som döljer en mörk hemlighet. Han är nämligen vampyr. 

 

God natt och sov gott. <3

Av neverleave - 16 november 2009 10:28

Tja,Tja!

Nu har jag kollat på dagens avsnitt av Riverside och ska ta och göra lite havregryns gröt strax. Jag har vart hur sugen som helst på det sedan jag läste i enkärlekssagas blogg igår. Mumma! För er som inte vet hur man gör så är det ju inte svårare en så att man tar dubbelt så mycket vatten som havregryn och så bestämmer man sig för hur många portioner man ska göra. 1 dl havregryn är en portion med gröt. Sedan kan man ju välja själv fall man kör de i micron i ca 2 minuter eller om man tar och gör gröten i en kastrull. Sedan är det ju bara att ta och hälla på lite mjölk och hallonsylt. Snabbt och otroligt mättande då man sedan kommer att ha en massa energi på dagen att göra en massa saker. :) Sedan är det ju hur underbart som helst med risgrynsgröt eller tomtegröt som jag brukar säga men det får man inte ta och äta för ofta då det tappar den juliga känslan annars.


Men innan jag ska sätta igång med frulle så sa jag ju igår att jag skulle ta och visa er lägenheten jag och baby har fått upp ögonen för.

Det är en 2:a på 40 kvm som ligger på Sjöbo och har ett ugångspris på 115 000 men jag och älskling är tveksamma till att den kommer att gå för det utan att den kommer att gå för lite mindre då Sjöbo inte är det populäraste området att bo på. Så länge man bor hyffsat lång ner på Sjöbo är det absolut ingen fara.

Så här nedan kommer det lite bilder på lägenheten och så skriver jag lite om vad jag tycker om varje bild. Någon råd sådär!


 

(ser så hemtrevligt ut på utsidan och jag tycker balkongerna ser så himmlans söta ut)


              

(Toaletten är väl inte världens roligaste och jag kommer verkligen att sakna att ha badkar.

Men som min sambo sa man kan inte ha allt här i livet.)


     

 

   (Hallen är tillräckligt stor och jag älskar det faktum att det är en glasdörr in till vardagsrummet)


       

(Köket, ja det finns väl inte så mycket att säga om det, jag tycker det är fint kök i helhet)


 

(Sovrummet är ju inte speciellt stort men man tillbringar inte speciellt mycket tid där inne så det spelar egentligen inte någon roll)


   

(Vardagsrummet är stort och rymmligt och det kommer nog verkligen bli lättare att möblera en det vi har nu, från vardagsrummet så går man ut på balkongen)



Jag kan verkligen se vad jag skulle vilja göra för förändringar i lägenheten och jag känner verkligen att jag vill flytta NU NU NU! Men man får ha lite is i magen och inte ta det första bästa utan man ska ha flera alternativ att gå på. Men jag älskar att inreda så trivs jag där så kommer det att bli great.. Här har jag inte riktigt känt för att göra det fint då det känns som om det är bortkastat med tid och pengar men när de är en själv som äger stället man bor på så känns de ju mycket mer värt att lägga ner tid och pengar på att få det så som man vill ha det! Jag hoppas alla fall att bostadsrätten kommer att vara lika fin i verkligenheten som den är på bild. Ja om inte finare i verkligheten förståss! 

Nu kurrar min mage ordentligt och jag måste få i mig lite käk innan jag kommer att få ont i magen. Men vi hörs senare!


Ciao ciao  





Av neverleave - 16 november 2009 10:02

Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards