Alla inlägg under oktober 2009

<3

Av neverleave - 30 oktober 2009 13:56




 



Bella’s Love


Fire vs. Ice, Fur vs. Stone.
But there is no competition. I know where my heart belongs.
Skin that’s too hot vs. Skin that’s too cold.
To try to break our unbreakable bond, he must be bold.

 

I don’t care if he can make me warm while the cold win blows.
Because in my sleep I speak your name & this I know, you know.

It is tough though, losing a friend. But I’m gaining so much more.
Gaining a love that I never knew existed until I moved here to Forks.

I saw you walk into the cafeteria, the absolute meaning of beauty.
& I’m happy you couldn’t read my thoughts, that you couldn’t see through me.

He’s sweet, he’s nice, some people say he’s the sensible path. But I’m happy with the one I’ve taken.
The one who makes me quiver & smile. The one whose heart I won’t be breaking.

A perfect match. The lion & his lamb. Opposites surely do attract.
Because you’re the only one I’ll ever want & I’ll never take that back…

Av neverleave - 30 oktober 2009 13:31

Äntligen har jag kommit in på hemsidan jag pratatde om i tidigare inlägg och tänkte slänga ihop ett inlägg om den tredje punkten i som partner är vi vuxna barn till alkoholister. Enjoy!


  Rädsla nr 3: "Jag förlorar kontrollen över mitt liv"


Att ha kontroll kan vara svårt för alla människor, men speciellt för barn till alkoholister. Mycket har att göra med att många saker i vardagen är ur spel såsom rutiner, planering, tider, regler etc. Man vet inte vad som komma skall. Man får svårt att planera sin vardag och tappar helt enkelt kontrollen. Det lättaste är att man låter någon annan bestämma, så man slipper tänka själv. Man kan alltså vara rädd för att ta ett felaktigt beslut och få ångest för det. Men samtidigt så ogillar man sig själv för att man låter andra bestämma. Man vill gärna stå på egna ben.



Detta kan man se många gånger i min och min sambos vardag. Jag vill inte bestämma speciellt mycket även om jag kanske inte innest inne vill det han vill så låter jag honom att bestämma. Ibörjan var det alltid så men nu när vi vart tillsammans ett tag så börjar det från ta. Men jag vill helst inte ta och bestämma och överlåter det 9/10 gånger det är något. Just för att jag är rädd för att jag ska bli sårad eller att jag gör fel om jag väljer och han inte längre ska tycka om mig. Jag vet ju att det bara är patetiskt att tänka så för att han tycker ju inte mindre om mig bara för att jag vill gå till en annan resturang en vad han vill liksom. Men det är simplare att bara följa med i strömmen och slippa tänka själv.

Jag hatar mig själv ibland och får någon så fruktansvärd ångest bara för att jag inte kan stå på egna ben tillsammans med andra. Jag vet ju att jag kan de egentligen men inte i alls i den mån jag vill att det ska utsträcka sig i. Detta tänker jag självklart ta och försöka bearteta för att jag vill inte att min pappas beteende ska påverka mig så mycket som de faktiskt har gjort. Det är väl den största delen till varför jag bearbeta bort den jag tidigare vart för den människa som faktiskt finns innuti mig. För den finns där och den ska komma ut.



Jag tänkte ta ett exmpelt i mitt och min sambos liv som detta faktiskt påverkar mig;

Vi har bestämmt oss för att vi ska kolla på film i sängen innan vi ska sova, han säger att jag ska få bestämma film nu eftersom att vi kollat på det han vill de senaste gångerna. Jag svarar liksom okej och börjar kolla igenom filmerna och sedan efter att ha suttit där ett tag så frågar han mig om jag har hittat någon film som jag vill se. Då säger jag alltid men jag vet inte vilken film som jag vill se så du får ta och välja film. Egentligen så vet jag ju vilken film som jag vill se. Men jag väljer den inte utan låter min sambo ta och välja den filmen som han vill se.


Av neverleave - 30 oktober 2009 12:59

Igår kväll så dampade jag sönder för att hemsidan där jag hittat en massa bra information inte funkade till det inlägg jag skulle skriva och sedan i morse så funkade inte inloggningen till tvätt stugan som den skulle göra. Sedan får jag damp över att det ligger en massa skräp i förådet som inte jag har tagit mig tid för att gå och slänga. Jepp, jag är världens lataste i mellan åt.. Fast hur jobbigt kan det vara och gå och slänga en massa gammal skit som bara ligger ett kvarer bort? hmm, tydligen är det jäkligt anstängande att gå i fem minuter för att sedan känna sig nöjd och glad! SKA FÖR TUSAN TA TAG I DET PÅ SÖNDAG DÅ JAG ÄR HEMMA IGEN.


Nä nu ska jag försöka rycka upp mig för idag är det ju fredag och jag och ska åka ner till Varberg och umgås med tre helt underbara människor. Min bättre hälft, Svärfar och Svärmor! Det kommer att bli en toppen helgen tillsammans med dem, så som de alltid blir. Jag och baby har tagit och kopplat ut vårt playstation 3 + buzz och sjävklart singstar. Sedan kommer det ju att bli en massa skratt och trams, som alltid. :)

Jag har packat ner kameran så att nu är det bara att hoppas på att jag ska ta och komma ihåg att jag ska ta lite bilder också.. För jag vill ju visa er hur fin stugan faktiskt är. Man kan inget annat än att må bra när man är där. Jag  hoppas på att jag och min älskade kommer att hinna med en och annan mysig strand promenad och sedan ta och mysa ner oss i en filt och dricka té. wonderful!


Vi kommer att åka vid tre tiden så än finns de lite tid för att ta de lugnt och packa ner det sista innan avfärd, jag ska ju också ta och hinna sminka mig innan vi åker. Men det går ju på fem minuter så jag ska ta och slappa lite till och försöka komma på lite bättre humör då dagen inte vart den bäsa hitills. GAAAH!

Sudda, sudda bort din sura min. Munnen den ska skratta och vara glad. Munnen har du fått för att du ska tralla. nananana!


 




När vi är i stugan så blir det lite extra god mat för att i helgen är det ju alla helgona eller ja som de flesta känner till den här helgen som helloween. Vilket jag tycker bara är ett penga sugande helg, för att alla föräldrar ska köpa en massa saker åt sina barn och sedan att även de äldre ska festa till de och ha maskerader. Jag tycker bara det är löjligt att man ska behöva ha en sådan här dag för att samlas och klä ut sig man kan ju ta vilket annat datum som helst, åh sedan många år tillbaka så är detta en helg för att hedra och komma ihåg de nära och kära som inte längre finns med oss. Jag skulle ju komma på bättre humör så jag ska inte fortästta skriva om de här får då kommer jag bara bli hur sur som helst.


Men ni får ha en toppen helg för det ska jag ta och ha. :)














Av neverleave - 29 oktober 2009 22:35

Måste bara säga att jag har haft en helt underbar dag.

Lunchen tillsammans med svärföräldrarna idag var helt underbar, vi gick och åt på ett litet mysigt ställe som ligger precis vid viskan som heter vinci och maten var helt underbart god. Efter vi ätit så kramde vi A:s pappa hejdå för att han skulle tillbaka till jobbet och vi tre som var kvar gick upp till svärföräldrarnas nya lägenhet för att ta och kolla se hur det blev efter att de flyttat in. Ja sedan så berodde det ju också på att jag behövde lite hjälp med matten som vi följde med svärmor hem. Jag är verkligen lyckligt lottad som har en svärmor som är mattelärare, de kan ju inte vara många som har den turen menar jag. ;) Tack för hjälpen K och allt känns mycket klarare nu när de gäller geometri. Jag hoppas att det kommer att kännas lika bra på provet nästa vecka. Men de ska nog inte vara några problem. För i helgen ska vi ju åka ner till stugan tillsammans med dem för ha en mysig helg tillsammans i Varberg. Hoppas på att de kommer att vara lite små kyligt väder för att vi ska kunna elda i brasan och sitta med filtar och dricka té och snacka en massa skit. Hur mysigt som helst!

Vi kommer att vara borta hela helgen så att det kommer inte att bli någon uppdatering denna helgen heller utan uppdateringen om helgen kommer nog att ta och komma på söndag kväll då vi nog är hemma igen. :) och jag hoppas på att jag kommer att komma ihåg att ta lite bilder för de är ju alltid roligt att ha, och sedan vill jag ju visa er hur fin stugan faktiskt är. Måste verkligen komma ihåg att packa ner den!

Jaja nog med ordbajs känner att det inte blir något vettigt utav detta inlägg då jag mest skriver en massa skärp. Men det får ni nog ta och stå ut med för att jag har lite saker till att skriva om.


Tillbaka till dagen och hur min kväll har varit, när jag och baby kom hem ifrån hans mamma så blev det att ställa sig och göra mat. Idag blev det chili corn carne och ris då det inte fanns tillräckligt med potatis hemma. Men det var super gott ändå. Sedan satt vi i soffan och mös och kollade på tv och käkade chips + dipp.

Alltid lika mysigt att sitta tätt in till varandra och baby håller om mig och vi sitter och skrattar tillsammans och bara njuter utav tillfället. <3 När man tänker på det så fylls man utav glädje och kärlek och känner att mab verkligen är lyckligt lottad som har fått träffa en så fantastisk och underbar kille som verkligen ställer upp för mig och skyddar mig i alla lägen. Jag har funnit min trygga hamn i livet och jag hoppas på att jag alltid kommer att kunna se tillbaka på livet och minnas det med lycka mellan mig och min älskade.


Innan det är dags för sängen tänkte jag ta och skriva ett inlägg till om en helt annan sak en vad detta inlägget har handlat om.

För de måste jag ta och orka, jag måste ju låta er ha något att läsa medan jag är borta över helgen.. Kommer ju självklart att skriva något inlägg imorgon innan jag drar till Varberg.  Ja egentligen borde jag ta och lägga mig och försöka sova för imorgon har jag tvättid klockan sju på morgonen och det är ju mindre trevligt. Men men, bara att ta och bita ihop. :)


Puss & kram

Av neverleave - 29 oktober 2009 09:32

Jag känner mig verkligen urlass på de här med bloggandet sedan jag åkte till Jönköping för att hälsa på min underbara släkt. Jag måste verkligen ta och skärpa till mig nu, inte för eran skull utan för min egen. Kanske bara är i en icke skriva svacka? hmm, kanske. Då får jag hoppas för mig själv att den snart kommer att gå över.


Igår så blev det en lugn dag med lite plugg och sedan en lugn kväll framför tv:n, ja onsdagar en min favorit dag när de kommer till program på tv:n. För igår visades först oskyldigt dömd och sedan så är det true blood. Två av de program som jag verkligen följer. Sedan finns de ju faktiskt fler program som jag följer ex: Andra Avenyn, Riverside och One tree hill. Och de är sådär att hjäälp de programmet har redan börjat och man slänger sig i soffan för att inte missa dem. Har ni några favorit program som ni måste följa varje vecka?


Tillbaka till idag, jag vaknade vid klockan åtta utav mig själv och gjorde irodning lite frukost och sedan klädde jag på mig och jag ska snart ta och sminka mig. För idag ska vi gå ner till stan jag och min bättre häft. Först ska vi möta A:s kompisar och dra med dem till högskolan för att A ska ta och fixa de där chipet så att han kommer att komma in i skolan även om den är låst för att hans funkar inte. sedan så ska vi gå och möta hans föräldrar för en lunch. :) Alltid lika trevligt. Sen hoppas jag på att jag och A:s mamma kan sätta oss och räkna lite matte tillsammans då jag fastnat på lite uppgifter, jag jar ju snart prov och det känns som om jag inte kommer att klara det när jag inte förstår det så att jag måste ta och försöka förstå det för att klara matteprovet som är om en vecka. HEJA HEJA ANNA!


Detta är ju inte vilken torsdag som helst för den delen heller för det är ju min styvmammas födelsedag, så Grattis och jag hoppas att du kommer att få en helt underbarfödelsedag med en massa snälla småsyskon. ;)

Jag kom precis och tänka på en sak sjuttsingen vad jag känner folk som fyller år i Oktober. Det är verkligen en månad då alla fyller år känns det som. Och de känns i plånboken också kan jag lugnt tala om för er. Tur att de inte är så varje månad för då hade man ju verkligen tagit och blivit pank direkt. Fast å andra sidan tycker jag inte att mab ska ta och köpa presenter till alla, bara för att man känner dem så tycker jag inte att det ska vara något speciellt varje gång. Det jag menar är att man kan inte ge presenter till alla och man får ju ta och komma överrens om hur man ska ha det. Från båda hållen för annars blir de ju fel om man inte köper något till den andra personen och man får tillbaka en present. Ja det kan vara ett riktigt dilemma om hur man ska ta och göra med sådana saker. Jag begär inte direkt att jag ska ha en present från alla håll och kanter men jag begär faktiskt ett grattis på födelsedagen utav de närmaste anhöriga och vänner.


Nu ska jag ta och sminka mig så att jag är klar när de är dags att gå ner till stan, för att komma försent är ju inte direkt något jätte roligt.

Ta hand om er, kramar Anna.

Av neverleave - 28 oktober 2009 09:45

God morgon Sverige!

Snart ska jag ta och få reda på varför min mage och jag inte längre kommer överrens med varandra för jag har en tid hos läkaren halv elva. På tiden att jag tar itur med att mina mag och illamående problem. Jag hoppas att det inte är något som laktos eller gluten som de runt om kring mig pratat om, jag hoppas bara på att det är något annat. Något som är mycket lättare att ta itur med. Hoppas Hoppas!


Igår kväll blev det lite andra avenyn innan bädden sedan vid helv elva somnade jag som en stock och vaknade vid halv nio. Så härligt att vara uppe i tid och inte sova bort dagen. För man hinner ju verkligen med så mycket mer när man går upp i tid.


Ja jag kan ju ta och berätta om går dagen lite snabbt innan jag tar och åker ner till stan. Ja ikea resan var toppen jag köpte ett nattduksbord och värmeljus + hållare sedan hittade jag inte något mer, eller man kan ju hitta hur mycket saker som helst när man är på ikea som man vill ha med sig hem men då gälller de också att ha med sig den feta plånboken. ;)

Sedan efter ikea blev det en lunch inne på deras resturang och sedan kom vi överrens om jag och A:s mamma att vi skulle åka ner till deras stuga och kolla in den nya muren och det blev toppen fint verkligen. Efter vi vart där åkte vi till Horred för att spana in andra handssorteringen på Village.. Jag hittade en massa fina saker där men hade inte så mycket kontanter då de inte tog kort. Så jag köpte en fin grej som man sätter kort i som jag ställt på nattduksbordet. Verkligen sjukt nöjd med mina saker från igår. Sedan fick jag och A oss ett ryck och började fixa med lite andra saker här hemma. Vi fixade med garinerna och sedan så hängde vi upp en lampa vid sängen så att man kan sitta där och läsa osv om man känner för det. För annars blir det kolsvart i hörnet på kvällarna och det finns inte direkt någon annan bra läslampa i lägenheten heller. Så det känns great att ha hängt upp den.


Men nu måste jag ta och avsluta det här inlägget men jag ska uppdatera senare idag då jag har tid för de ingen om jag inte mår dåligt ikväll som jag brukar ta och göra. :)


Ta hand om er, kram Anna.

Av neverleave - 27 oktober 2009 21:11

Det blir ingen mer bloggning idag då jag inte mår speciellt bra. Jag har ont i magen och mår fruktansvärt illa. Imorgon blir det att ta sig till läkaren för att undersöka saken närmare. Nu får de vara nog med dessa magsmärtor och illamående. Jag har alltid haft problem med min mage men jag har aldrig haft den här typen utav magsmärtor tidigare så jag kan inte ens gissa mig till vad det beror på. :(


Jag hoppas på att må bättre i morgon så att jag kan ta och uppdatera bloggen om allt som hänt idag.. :)




Av neverleave - 27 oktober 2009 08:58

                   

'

Mormor & Jag



Älskade mammi



Styvpappa & Sigge



Lillasyster S



Jag




Söta Mormor



Lillebror J



Lillebror M



Lillebror Malte



Lillebror J & Jag

Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards