Alla inlägg den 5 november 2009

Av neverleave - 5 november 2009 21:35

Så skönt att ha provet gjort, jag kan ju först tala om att det inte var speciellt lätt.. Inte bara jag som tyckte det utan många av mina kurskamrater tyckte det också! Så om en vecka får jag min dödsdom, eller ja svaret på mitt matte prov. Nu kan jag inte göra mer en att hoppas på att jag har klarat det! Jag känner mig nöjd med min insats och känner att jag inte kunnat göra mycket mer en det jag gjorde. Jag gjorde mitt bästa och mer en så kan jag faktiskt inte göra. Härligt, att vara hemma ganska tidigt också, jag fick skjuts hem utav en av mina kurskamrater, väldigt snällt. Det är verkligen jobbigt det här med bussarna på torsdagar, antingen får man stressa röven av sig för att försöka hinna med bussen som går kvart över nio eller så får man helt enkelt vänta en halvtimme på att nästa buss ska komma så att jag kan komma in till stan och när jag väl är där spelar det i stort sätt ingen roll vilken av bussarna jag hinner med för att jag måste vänta där i  mer än 30 minuter för att ta nästa buss hem. Det är sådana här tillfällen som jag faktiskt önskar att jag hade körkort och bil. Inte för att jag tycker det är jobbigt att ta bussen utan att det är jobbigt med allt väntande. Tycker f*n att det skulle var bättre bussförbindelser för jag bor ju faktiskt inte mitt ute i skogen. Jag hade kunnat gå hem på 50 minuter men jag vågar inte gå den vägen hem själv i mörkret, vem vet vad det finns för snusk gubbar runt hörnet. Mot dem hade jag inte haft en chans!


Snart blir det att krypa ner i sängen för mig och min bättre hälft för att kolla på ett avsnitt av våran favorit serie true blood man kan verkligen inte få nog utav den. Beroende framkallande på högnivå!

Läste också idag att det håller på med en tredje säsong och det gör mig ännu mer lycklig och att ha något så spännande framför mig. Men det jag längtar till mest just nu är att det ska blir den 19 November så att jag kan gå och se New Moon. Guuud så jag längtar! Jag hoppas bara att min älskade också kan följa med, den går ju trotts allt på natten och dagen efter är de ju fredag och skola för hans del, men jag hoppas att han har sin föreläsnig sent på dagen så att han kan följa med mig. Men kan han inte så tänker jag gå ensam eller lura med mig någon kompis. Ingenting ska stoppa mig för att gå och se den på förhandsvisningen.

Nepp, nu ska jag lägga mig i sängen och läsa nyheterna och vänta på min prins. :)


God natt och sov gott!


 





Av neverleave - 5 november 2009 17:43

Nu har jag suttit ett tag med matten och hoppas att ännu mer saker har satt sig. Jag vet ju att en sak har gjort de alla fall som jag tidgare i veckan inte fattade men nu är de glasklart. Jag älskar när de känns som hela världen öppnar sig och det känns som man lärt sig världens grej. Jag har nog aldrig pluggat så här mycket till ett matte prov i mitt liv så det ska nog gå bra. Det gäller bara att jag ska gå in i det där klassrummet med självförtroende och självkänsla så kommer allt gå så jäklans bra. Ha huvudet högt!

Men något jag inte har lärt mig på delen med geometri är alla olika area uträkningar som finns till olika former. Jag kan en men det kommer jag inte speciellet långt med.. Men min sambos mamma som är mattelärare sa att hennes elever inte behövde kunna det för att de ändrat på att de inte ska kunna det utan till utan man får kom ihåg papper på de sakerna. Men de är ju högstadiet och inte gymnasiematte. Jag hoppas verkligen att det kommer att vara så för oss också. Lika för alla? Jag ska alla fall ta med mig matteboken och anteckningarna för att jag ska kunna plugga lite på bussen dit. Ska ju trotts allt sitta på bussen i 22 minuter så jag har lite tid för att plugga. :) håll tummarna för mig att allt kommer att gå bra.


Av neverleave - 5 november 2009 13:19

Nu har jag klätt på mig, tvättat mig, borstat tänderna och fixat naglarna.. Målade de i en läckerrosa färg och satte dit lite snygga klister detaljer. :) Jag tog den rosa färgen för att jag vill liva upp den så trissta och grå stämmningen lite. Idag snöar det en massa tråkigt bara att det inte är tillräckligt kallt för att den ska ligga kvar på marken. Kan de inte hinna bli några minus grader i någon vecka innan snön kommer så att den åtmistonne får ligga kvar där i några dagar. Jag ska snart ta och käka lite och sedan ska jag ta och plugga en massa matte innan det är dags att åka till skolan och plugga lite till för att sedan ha prov. Jag längtar inte till klockan sju det minsta, jag är så fruktansvärt nervös att jag tror att jag ska spy. Men å andra sidan ska det verkligen bli skönt att ha det överstökat och plugga som en dåre till nationella proven istället liksom. Jag ber till gud för att jag ska klara kursen för att jag tycker verkligen att jag är värd det, efter allt slitande. För en gångs skull ha jag gjort något helt hjärtat och inte gett upp på vägen och det borde jag få credds för.


Jag funderar på vad jag ska ta och käka för något som är smidigt och som är gott.. Jag tror fan att jag ska ta och göra lite nudlar och sedan lite sweet chili sås på. Det är inte världens godaste men det funkar lätt.


Måste också ta och nämna att jag kollar runt lite på internet idag efter grymma tatueringar, jag är riktigt sugen på att göra en nu. En större som verkligen smyckar ut kroppen på riktigt. Frågan är ju bara vad man ska ta och göra för något. Jag är inte det minsta rädd för att det ska göra super duper ont utan mer rädd för att välja något som jag inte kommer att trivas med i resten av mitt liv. Jag har så många idér men jag vet inte hur jag ska få ihop det till en tatuering. Jag vill ha en text som speglar mitt liv och sedan några symboler som passar in på mig. Och helst ska den sitta på sidan och gå från brösten och ner till rumpan typ. Ja jag vet att de låter crazy men jag vill så gärna. Men först och främst måste jag ta och fundera lite till på att det ska bli bra och att jag ska trivas med den för att den ska sitta på min kropp tills jag inte längre finns.


Är de någon som har något tips?




Av neverleave - 5 november 2009 10:08

Sitter nu här i morgonrocken och dricker morgonkaffet. Väntar på att min kära sambo ska ta och vakna så att jag kan äta frukost.

Ingen utav oss två har sovit speciellt bra i natt, därför valde A att stanna hemma ifrån skolan idag, och han hade en förläsning där han kan ta och läsa de där boksidorna hemma. Däremot vet jag inte varför han inte kunnat sova men jag vet varför jag inte kunde, ohja det är ju rätt logiskt att jag vet varför jag själv inte kunde sova. Först låg vi vakna och kollade på true blood vi fick inte nog utav det som visades på tv:n idag så vi kollade ett avsnitt på internet och måste säga det är verkligen sjuuuktligt bra. Helt beroende framkallande! Men de var inte det jag skulle tala om, så vi kom i säng vid kvart över tolv, ganska sent i min mening för att vara en vanlig dag. Sedan när jag hade somnat in en kvart senare så drömmde jag att jag köpte en gigantisk paprika och att jag fick dra den med släpkärra hem. Så när jag vaknade till så var jag tvungen att kolla i lägenheten om det fanns en gigantisk paprika här någon stanns, och självklart gjorde det inte det. Hur roligt hade de inte vart om de nu hade varit så? Drömmar kan verkligen vara så verkliga. Men när jag hade somnat om på drömnde jag om vampyrer och att Bill Hampton från true blood precis skulle bita mig och suga ur mitt blod men han gör inte det utan kysser mig istället. Då vaknar jag av att A skriker till och slänger sig över mig. Jag ligger stilla som en mus för att jag inte ville att det skulle bli värre, han har ju sin nattskräck. Så då vaknade jag till igen och kom ur min underbara dröm. Som jag önskade jag aldrig skulle vakna ur! Ja det har vart ganska många drömmar i natt och så har jag sovit väldigt lätt och vaknat till av det minsta lilla. Men Jag kan inte ligga i sängen och sova hela dagen för det, jag måste göra iordning mig i tid idag för att åka till skolan i någorlunda tid för att kunna plugga en stund innan matte lektionen startar. Jag är verkligen nervös inför det här provet och det känns som om allt bara snurrar innuti mitt huvud och jag som alltid stressar upp mig så inför prov. Jag kan saker ganska bra när jag ska gå in och sätta mig i salen men sen så blir det som om allt bara fastnar innuti mitt huvud och inte vill komma ut på pennspetsen, så allt blir bara som en ända stor röra.

Jag ber en bön för att allt ska gå hur bra som helst på provet idag, jag vet att människor tror på mig och min förmåga, nu är det dax för mig att sansa mig och tro på min egna förmåga!

Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards