Alla inlägg den 13 november 2009

Av neverleave - 13 november 2009 18:53

Det har tagit och blivit ändrade planer, det blir inte att laga någon mat utan vi ska dra och köpa mat på burger king när babys kompis A kommer hit och ska sova här i natt så istället för att ställa mig och laga mat så blir det att ta och köpa med sig lite mat. Mumma! Så istället för att jag ska mysa själv tillsammans med hjärtat mitt så blir det fredags mys tillsammans med hans kompis också. Jag hoppas att det kommer att bli lite buzz spelande och kanske till och med lite singstar, det vet man aldrig! =)


Så ikväll kommer det förmodligen inte bli någon mer bloggning men jag hoppas att ni kommer att få en toppen kväll. :)

Ciao Ciao.



Av neverleave - 13 november 2009 17:46

Burr, jag sitter verkligen och fryser som in i norden. Min näsa är iskall och mina fimgrar lika så! Dags att tända lite ljus här  hemma och få upp värmen lite granna. Tror även att det är dags att sätta på elementen på lite värme nu när kylan knackar på dörren.

Jag känner mig duktig som pallat plugga i 4 ½ timme matematik A idag, jag ska inte vara en förlorare och jag ska klara det förbaskade provet så jag måste verkligen lägga ner mer tid på att sätta mig och plugga. Man får ingenting gratis här i världen, allt har sitt pris. Med blod, svett och tårar så kommer det nog att gå vägen! Känns som om jag fått tillbaka lite posetivitet idag en vad jag hade igår kväll. Men långt ifrån den jag hade igår morse. Men man kan ju inte alltid vara glad och lycklig heller.

Härligt att det är fredag idag för de betyder en massa gos tillsammans med baby framför tv:n med lite god mat. :) Idag blir det pitabröd med köttfärs och grönsaker och två olika goda dressingar. Vart sugen på de ett tag nu så igår äntligen fick jag tummen ur och köpte pitabröd.


Just nu sitter jag och kollar in super rean på nelly, det finns ju verkligen helt underbart fina kläder och skor där.. Jag tror nog att jag ska ta och klicka hem något fint. För snart är de jul och nyår och man vill ju vara lite extra snygg då. Tråkigt att alltid vara ute i sista minuten och det brukar också resultera till att man kommer att se lika dan ut som någon annan. Och det vill man ju inte göra!

För er som inte har rabatt koden till super rean på nelly så kommer ni att kunna ta och handla på rean på måndag då koden tas bort och det blir fritt för alla. :)


Nä nu är jag vrålhungrig och ska ta och sätta igång med att laga mat och sedan vill jag ju hinna äta innan det är dags för idol. :) Jag hoppas verkligen inte att den sista jag håller på kommer att åka ut idag så glöm inte att skicka ett sms eller ringa på Erik. Så att idol inte mister ännu fler gryma talanger. För Erika och Rabih förtjänade verkligen inte att få ha lämnat tävlingen så här tidigt. Är det någon som borde få lämna tävlingen så är det Eddie, han är verkligen inte samma klass som någon utav de andra, han sjunger så falsk i mellan åt att man tror att man ska dö av garv.


Ciao Ciao people. :)

Av neverleave - 13 november 2009 11:05

Fredagen den 13 November idag och det är en massa människor som stressar upp sig och tar allt med denna dagen på fullaste allvar just för att de tror att det ska hända dem något. Fredagen den 13 inträffar 1-3 gånger varje år och är enligt skrock en otursdag. Det finns ju flera olika hypoteser varför fredagen den 13 uppfattas som en otursdag. Den ena hypotesen grundar sig på att Jesus hade 12 lärjungar, och när Jesus blev förråd utav Judas den 13 vid bordet det kan även vara så att det fanns 13 personer totalt  och att Jesus korsfästes på långfredagen. Sedan var det ju också så att Jesus dog en fredag. Där med fredagen den 13 så det finns ju ganska många hypoteser varför man tar fredagen den 13 som en otursdag i sig.

Det finns ju även några fler hypoteser som inte grundar sig på kristendomen, utan den hypotesen grundar sig på ett betydande antal orden medlemmar från tempelherreorden ( var den medeltina orden ) blev fängslade av en snubbe i Frankrike fredagen den 13 Oktober på order av dåvårande påven. Många av dessa torterades och avrättades dessutom. Vidare finns de ju en hypotes i den nordiska mytologin en berättälse om hur svekets och ondskans gud Loke kom som den 13 gästen till ett gästabud i Valhall. Och sedan lurades den blinde Höder ( Son till Oden och Frigg ) till att skjuta sig egen broder Balder till döds med en mistelpil.


Så det är inte konstigt att man tror att just fredagen den 13 ska vara en dag som bringar otur med sig. Jag tror inte attd et finns speciella dagar som man har mer eller mindre otur på utan saker bara händer. Har man otur så har man det vilken dag på året som helst.

Sedan så tror jag att när människor stressar upp sig över de fredagen den 13 så är det klart att det händer saker för då inbillar man sig att det kommer att hända saker också.

Jag tror att så länge man håller sig lugn och tänker på fredag den 13 som vilken annan dag som helst så kommer även de klara sig från att ha utur endast den här dagen.

Tänk posetivt mina damer och herrar, så kommer den här dagen flyta på som vilken annan dag som helst! :)



 


Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards