Alla inlägg under februari 2010

Av neverleave - 15 februari 2010 07:56

  (hon är ju så otroligt snygg och hennes klädstil tar en till nya dimentioner )




God morgon :)

Känner mig verkligen fit for fight idag och riktigt utvildad, kanske beror på att jag däckade vid nio tiden igår.. haha. xD

Vi gick aldrig på bio sen efter vi vart och ätit då baby inte kände sig riktigt bra så vad gör man inte för sin pojkvän. ;)

Idag är det en ny vecka och nya möjligheter och med möjligheter så betyder det plugg och jobb denna veckan. Men jag tycker inte de är fy skam alls, att gå i skolan tycker jag är roligt då jag älskar det vi håller på med och det vi läser är så otroligt givande och sedan att jobba är ju bara grädden på moset att jag kan tjäna pengar på det jag älskar att göra är ju toppen underbart!

Det är inte många ungdomar som orkar med både heltid i skolan och sedan en massamassa timmar på jobbet. Men jag gör det verkligen tänk vad fint sen när lönen sitter på mitt konto och jag kan känna otrolig glädje och ett shoppingsug. haha!


Så snart beger jag mig till skolan för att träffa mina fina klasskompisar och fortsätter med vårt grupparbete. :)

Jag tror verkligen att det kommer att bli hur bra som helst och att få ett G på det här skulle jag hänga mig själv utanför min lärares hus så att hon inser att hon borde ha gett mig vad jag förtjänar. Jag är ingen vanlig svensson med medelmåtta utan jag är världens bästa Anna! YEEEH.


Jag har inte märkt de själv men fasiken vad mitt självförtroende är på topp idag. Great, idag kan ingenting stoppa mig från att göra mitt bästa!



Av neverleave - 14 februari 2010 17:05

Ändrade planer inför kvällen, efter jag och mitt fina hjärta pratat och diskuterat om hur kvällen skulle planerat så var de ingen som orkade laga någon mysig och fin middag så vi ringde och bokade bord på jensens och det kommer att sitta riktigt fint, då jag bara har ätit några knäckebröd idag. Fy mig!

Jag älskar verkligen maten på jensens och ni som inte har vart där borde ta och besöka det och äta deras fantastiskt goda mat. mumma! Så klockan sex har vi fått en bord, trodde först inte att vi skulle få något bord pga att det är ju ändå alla hjärtans dag och många människor vill ha ett bord..

Efter vi har vart och avnjutit tre rätters middag på jensesn så ska vi gå och se filmen wolfman på bio och den verkar toppen så får hoppas på att den kommer att vara lika toppen som den verkar..

Ni alla får ha en toppen mysig fortsatt alla hjärtans dag och påminna varandra lite extra om hur mycket man betyder för varandra. =)<3


 

Av neverleave - 14 februari 2010 10:50

Sitter redan uppe och pluggar och känner mig som en zombie då jag inte fått någon bra sömn i natt men det är bara ta det lite som de är. Jag sitter och pluggar lite medicinsk grundkurs och tänkte göra de andra uppgifterna också som ska vara inne efter hemstudie veckan så att jag kan släppa det och fokusera på det mer roliga och intressanta grupp arbetet inom psykiatri och jag måste säga att jag hittar hela tiden nya och intressant fakta och information om ämnet och kan inte sluta förundras. Innerst inne är jag  nog en bokmal och fakta slukande plugghäst och jag ser inget negativt i det utan snarare tvärt om bara en massa positivt i det hela.

Sa de igår till en kompis, att när man hellre sitter hemma en lördag kväll och pluggar så är de kanske dags att fundera över vad jag har blivit för människa. Men jag trivs över hur jag har det och vill inte ändra på något, inte för en sekund ens. Jo kanske just nu för tillfället då någon skulle kunna ta och fixa en kopp kaffe till mig men annars så skulle jag inte vilja det.

Idag vet jag inte fall jag kommer att få jobba men jag hoppas på att jag kommer att få en kvällstur ikväll så att det kommer in lite mer pengar på lönen då det är så mycket som jag vill ta och handla för den första lönen och för att det ska bli möjligt så måste man jobba stenhårt. ;)


Annars idag kommer det att bli en lugn söndag, fast att det är alla hjärtans dag och min och adrians förlovsningsdag idag, firar att vi vart tillsammans i 1½ år och att vi vart förlovade i 1 år idag. Tiden går verkligen hur fort som helst och jag kan inte fatta att vi vart tillsammans så länge redan, eller för vissa kanske de är en piss i havet men för mig känns de stort att säga att vi vart tillsammans i 1½ år. ;) Och mer hoppas jag verkligen på att det ska bli. Och någon stans måste man ju ta och börja.

Ingen utav oss är väl direkt några alla hjärtans dag människor och vi ska inte fira de något nämndvärt mycket utan det blir väl en god middag, godis och film mys skulle jag tro och sedan måste jag ju tänka på att hinna med skolarbeterna också.. Jag Kan ju inte llägga det åt sidan bara för att det är alla hjärtans dag, knappast!


Nu ska de bli en kopp kaffe och återvända till allt plugg.

Ta hand om er och ha en mysig alla hjärtans dag mina vänner. <3




 

Av neverleave - 13 februari 2010 11:46

God morgon lördag, eller ja god förmiddag lördag..

Jag vaknade och fick verkligen ren panik och kände vad i helsingland är klockan, säg inte att jag har försovit mig till skolan och flög näst in till upp ur sängen och kom på att det är ju lördag och jag ska inte gå till skolan idag. Kanske är dags för lite vila för min del då jag aldrig har tid för något annat en skola,läxor & jobb nu för tiden och det är ju skönt att veta att jag har allt det där att sysselsätta mig med då jag älskar att vara sysselsatt hela tiden men att jag inte hinner umgås med mina vänner eller umgås speciellt mycket med min pojkvän är ganska påfrestande då jag även är en social människa. Men jag har ett mål och de ska nås och för att jag ska nå de innan jag dör så är de bara att välja bort de roliga för ett tag för att sedan kunna ha en massa roligt när man uppnått sina mål.

Jag tror verkligen det är bra för människan att ha mål att sträva efter för att vi ska komma någon vart i livet och för att vi inte ska bli slappa individer. =)


Idag ska det bli en ganska lugn dag med plugga de individuella uppgifterna för att jag ska sikta och lägga all tid på grupparbetet nästa vecka,  om psykiatrins historia. Verkligen intressant. :)

Idag ska vi även ta och börja flytta lite färdigpackade kartonger till den nya lägenheten efter det blir det lunch med svärisarna då det var ca 3 veckor sedan vi träffade dem eller rättare sagt sedan jag träffade dem så det ska bli roligt att träffa dem idag igen och tjata lite och skratta. :)



 

Av neverleave - 11 februari 2010 17:34

   

 


Man möter många människor i sitt liv men de är endast de riktiga vännerna som lämnar spår i ditt hjärta.

För att kunna hantera dig själv använd ditt huvud och för att kunna hantera andra använd ditt hjärta.

För att kloka människor diskuterar idéer, medelmåttiga människor diskuterar händelser och de mindre bra människorna diskuterar andra människor då de inte ha något själv.

För om man förlorar pengar förlorar man mycket, skulle man förlora en vng skulle man förlora ännu mer men däremot skulle man förlora hopp så har man förlorat allt man har.

Du ska ta lärdom av andras fel, du lever inte tillräckligt länge själv för att göra dem alla.

För gårdagen är historia, morgondafen är en överraskning och dagen idag är en gåva.




Av neverleave - 11 februari 2010 17:09

Då var de redan torsdag och de känns riktigt bra faktiskt då det vart en ganska intensiv vecka med en massa saker som ska göras och vara gjorda. Idag startade  vi de nya kurserna i skolan och började med social omsorgs arbete som handlar om historia i vården och jag valde att dela in mig själv i en grupp som också valde psyk och har sedan jag kommit hem suttit och läst en masa om det och tycker verkligen de är intressant och har hittit en massa bra fakta till arbetet som jag ska visa min grupp i morgon i skolan och kan knappt bärga mig fram tills dess. Inte klokt vad mycket bra saker man kan hitta på internet så länge man vet på ett ungefär vad det är man är ute efter och vad man ska söka på. :)

Även i skolan idag fick vi reda på våra praktikplatser och jag är så sjukt nöjd med vart jag ska få tillbringa mina veckor någon stans, jag hamnade på sjöbo klint och hur långt kan man säga att det är mellan mig och äldreboendet? Kanske 5 minuter MAX! Super underbart att slippa ta bussen någonstans tidigt på morgonen osv. Finns de ens några nackdelar med att få vara så nära sitt hem? Näe, tror fasiken inte det!


Efter skolan så bar de av till villastaden och jobbet för att få deligering trodde jag men ack så fel jag hade om den saken jag hade missförstått sköterskan som inte heller var den klokaste, haha.

Jag trodde hon menade våran lokal men hon hade menat sin lokal när jag frågade om det var i lokalen vi skulle ses. Så det var bara att ta och åka hem. Men det spelar ingen roll då det får bli en annan dag då bara. :)

Nu ikväll kommer det att bli lugnt och onyttigt med en chips påse och några avsnitt med supernatural, serien är sjukt spännande och bra! Lite creepy sådär men ändå bra. Något för er som tycker om att kolla på övernaturliga saker!


Av neverleave - 10 februari 2010 21:11

 



pust, vilken dag det har vart idag! Provet idag på morgonen gick förmodligen ganska bra. Jag fick hjärnsläpp till en början men de gick bättre och bättre hela och hjärnan värmdes upp och tillslut kom de fram en hel del bra grejer..

Sedan hann jag inte mer en komma hem och sätta mig i soffan från de ringde från vikariepoolen och frågade fall jag kunde komma in och jobba i några timmar och med tanke på att det bara var några timmar och att det är härligt med en feting lön sen när den kommer så tackade jag ja.

Men så fort jag kom fram till äldreboende jag skulle vara på så blev jag inte speciellt bra bemött och fick en klump i magen men jag brydde mig inte efter bitterfittorna som inte är nöjda med sina liv eller jobb för de är inte mina problem stackars gammlingar som ska behövas tas hand om av sådana människor liksom.

Sedan när jag kom hem satte jag mig får att pusta ut äntligen tänkte jag men blev ganska rastlös fort så jag började plocka lite här hemma och sedan när adrian och våran vän Alex kommit från jobb och skola så stack vi och käkade lite thai mat, riktigt gott. Kände verkligen att det inte fanns någon ork till att laga mat idag eller någon fantasi för den delen heller.


Så nu är jag äntligen hemma igen och ska snart ta och krypa till sängs och läsa snabba cash som jag började på igår och måste säga att jag blivit helt fast från första stund. Så de ska bli intressant fall filmen kommer att fånga mig som boken gjort. Men förmodligen kommer den att göra. Läste idag på aftonbladet att amerikanarna intresserat sig för filmen och vill göra den också och sända den på bio osv. Men frågan är om de kan bli något annat en pannkaka? :/

Av neverleave - 9 februari 2010 17:32

Detta är något jag har tänkt på sedan det kom upp på en klass diskution igår, vilka är de som ska få skaffa barn och vilka är de som inte får skaffa några barn? Vad är rätt och vad är fel? Vilka är de som ska avgöra om man är kapabel till att ta hand om ett barn och har man råd att sätta ett liv till världen?

Jag tycker det är fy skam att inte handikappade människor ska få ha barn då de just har ett handikapp och sedan beror de ju helt klart på vad de är för ett handikapp men så länge de inte är grava handikapp och så länge de är kapabla till att ta hand om sig själva så kan de väl också vara lika bra förälder som någon annan? Eller ja kanske till och med ännu bättre i vissa fall skulle jag kunna tänka mig. För vem har rätten att säga att de inte ska ha barn?

För hur många "friska" människor är de inte som skaffar barn som är långt ifrån kapabla till att ta hand om ett barn och verkligen långt ifrån att till och med kunna ta hand om sig själva?

Det är något som gör mig så frustrerad och arg är när människor ska tala om för varandra vad man ska inte ska göra eller vad man är kapabel till eller vad man inte är kapabel till. Den ända som är kapebel till att avgöra det är en själv. För varför ska en handikappad bli tillsagd att de inte får skaffa barn bara för att den har just ett handikapp när människor med alkoholproblem,drogproblem och kriminalitet kan skaffa barn till höger och vänster.

Det är barn som far illa otroligt mycket att växa upp i en sådan miljö, vad är det då som motsäger att man ska ha koll på dem och sterilisera dem precis som man gjorde med handikappade människor förr just för att de inte skulle kunna skaffa barn. Det är väl i princip samma sak?

Att vara förälder är har ingenting att göra med verken ålder eller handikapp det handlar om att man tar på sig ett heltids jobb och jag säger inte att det är okej att skaffa ett barn till världen om man har ett gravt handikapp då man inte kan ta hand om sig själv och vet inte riktigt vad som är bäst för en själv men att skaffa barn med någon nedsatt funktion i kroppen vad spelar det för roll, kärleken och att vara förälder sitter ju inte i den delen.

Det är sjukt att det ska finnas några gubbar och tanter uppsatta i sverige som ska avgöra vilka det är som ska få skaffa barn och vilka de är som inte får det.

Tänk att gå under nio månader och veta att när mitt barn kommer ut kommer de att ta det för att det inte tycker att jag är en kapabel förälder.. Det är ingenting som någonsin kommer att släppa och det kommer ju sitta i hela livet. Varför inte ge alla en chans bara? Måste alla vara så sjuhelsikes dömande hela tiden. Vi är ju bara människor och ingen är perfekt!

Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards