Alla inlägg under oktober 2009

Av neverleave - 20 oktober 2009 12:05

Igår kunde jag verkligen inte somna än hur mycket jag verkligen försökte, helt omöjligt! Så somnade jag äntligen vid kvart över tre och några ynka timmar senare så vaknade jag igen och kunde verkligen inte somna om. :/ What a night! Så ikväll antar jag att jag kommer att somna som en stock men den lilla sömnen som jag har fått i natt. Jag kunde för de första inte somna för att jag hade en massa olika tankar som snurrade runt i huvudet på mig och sedan så mådde jag lite små illa, inte så att man behöver kräkas utan mer typen jag har ätit en kilo godis och mår illa. Så jag låg och kollade runt lite på mobiltelefoner då jag verkligen har besluts ångest över vilken telefon man egentligen ska ha. Men jag tror jag verkligen har bestämt mig nu för att ta och köpa min systers telefon. Knappt använd och sedan för en billig summa, perfekt! Så i helgen är de bestämt att jag ska ta och åka till Jönköping och umgås med nära och kära. Det är ju alltid roligt att åka till Jönköping och hälsa på. Det är alla fall bestämt att jag ska ta och sova hemma hos min moster en natt och sedan blir det nog att jag ska sova hemma hos min styvmamma, även om hon inte är det tekniskt sätt längre så kommer hon alltid att vara min styvmamma alla fall, oavsett vad liksom. Men det är inte bestämt ännu först måste jag ju ta och prata med henne om det. Jag tror inte att det kommer att vara något problem alls, sedan är det ju härligt att sova där just också för att man ska kunna umgås med sina små syskon. Man saknar ju dem mega mycket och sedan saknar man nog dem ännu mera när man vet att man inte kan träffa dem speciellt ofta.


Det härligaste är att jag skipper sitta på en buss och trängas med andra människor. Eftersom att min kompis M och hennes sambo ska åka till Vimmerby och hälsa på hennes syster så åker jag med dem både hem och dit! Det blir ju ingen omväg för dem då de åker förbi Jönköping påvägen dit. Så medan vi är borta får min käraste hjälpa sina föräldrar att flytta och kolla till M:s kisste bebbar. Nåväl  att katter brukar ta och klara sig hyffsat bra alla fall men lite tillsyn och lek behöver de ju alltid. Sedan är de ju också viktigt att man byter deras vatten och ser till att det har mat så att det klarar sig.


Idag har jag inte några direkta stora planer. Jag har tänkt att snart ta en dusch alla fall och snygga till mig för att sedan gå ut och gå en sväng och ta en runda förbi ica maxi för att hämta ut ett packet och handla lite bröd och mjölk då de är slut. Får väl se hur det blir med mjölken då den är ganska tung att bära upp för den jäklans backen till kristineberg. Om inte annat får jag köpa en mjölk i kiosken när jag är på väg hem. Annars idag blir det väl lugnt jag ska ta och plugga matte som oom det inte fanns någon morgon dag! Sedan har jag vart sugen på köttfärslimpa, potatis och brunsås sedan igår så det tänker jag baske mig ta och göra idag. Mumma!


Tänkte också ta och berätta att jag länkat till mina vänners blogg och min favorit blogg på sidan under rubriken länkar. Så om ni känner för att ta och läsa lite annat och kanske hitta er favorit blogg, aah om man inte har min blogg som sin favorit blogg. Vilket jag hoppas att mina läsare har!


Jag känner mig verkligen äcklig och svettig nu så jag ska verkligen ta en lång och varm dusch om vi nu har fått tillbaka vårt varmvatten som har krånglat en tag. Det konstigaste är att det har gått att få varm vatten över allt annars i lägenheten förutom i duschen. Mysko som tusan!



telefonen jag ska köpa utav min syster när jag är i Jönköping i helgen.. En samsung F 480


 



Av neverleave - 19 oktober 2009 16:35

Jag började ju med som partner är vi vuxna barn till alkoholister för några dagar sedan och tänkte nu komma med de andra inlägget om de punkter som finns! Och kommer ju självklart att fortsätta med det fram till alla punkter är färdiga och sedan får vi se vad jag kommer att fortsätta med. =)

Varsegod att njuta av läsningen för det är ju väldigt intressant och nyttigt att ta in för de spelar ju så stor roll över hur man växt upp!




 










Rädsla nr 2: "Personen som Du ser existerar inte"

Dom känner inte riktigt sig själva. Deras självbild är en blyg, osäker och rädd individ. Medan Du ser en spännande, intressant, attraktiv, intelligent, charmig och sexig person. Lite egocentriska kan dom upplevas p.g.a att Dom är så inne i att se bra ut och uppföra sig normalt. På sätt och vis bär Dom på en mask som framkallar den person som Dom skulle vilja vara.


Det stämmer verkligen in på mig och jag har visat en bild utåt tidigare till hela min omgivning där min personlighet ibland kan lysa igenom. Det kan vara jobbigt att vara osäker och obekväm med sig själv i vissa situationer och även om jag skulle vilja släppa den där masken så är de väldigt svårt.

Jag och min pojkvän pratade om det här för ett tag sedan hur jag var i början och jag visade ju honom verkligen en annan bild fram och tillbaka i början då vi dejtade varandra. Men tillslut släppte det och jag föll lätt in i den personen jag egentligen vill vara tillsammans med honom och inför andra människor. För han visade mig att han älskade mig och ville vara med mig oavsett tidigare händelser i mitt liv. Och han hade verkligen viljan och styrkan som höll ihop oss. Därför säger jag bara till er andra attt kämpa inte med att hålla den där masken uppe för att det lönar sig verkligen inte för någon att du försöker att ha en mask som skyddar den du egentligen är. Det är nog inte från du kan släppa den där masken som du verkligen kan våga vara den du innest inne vill vara och kan försöka gå vidare från dittförlutna och sedan tror jag också att släpper man inte den där masken och slutar spela någon annan så kommer man förbli ensam för man måste försöka ta och gå vidare och kämpa på som den fighter man faktiskt är.

Men det värsta som finns är ju att man alltid försöker anstränga sig för att passa in i en folk grupp, man vill ju verkligen inte vara en person som sticker ut för mycket eller säger en massa konstiga saker som alla vänder sig om och kolla snett på en över. Jag tror inte att jag är så sådär jätte mycket längre men när man var i tonåren som var det ju fruktansvärt viktigt för en att man passade in och var omtyckt.




Av neverleave - 19 oktober 2009 16:21


 





Nu sitter jag här ingen och har tänkt att jag ska ta och skriva ett lite mer seriöst inlägg en vad jag gjorde tidigare idag då jag hade lite bråttom då jag skulle iväg och äta frukost hemma hos min vän M.

Efter det har jag vikt den rena tvätten från igår och sedan har jag tagit en fika med M och pratat om hur det första besöket hos barnmorskan gick för hennes del. :) Sedan kollade vi lite på nätet efter barnvagn och vi har fått oss ett och annat skratt över hur fula barnvagnar det faktiskt finns och vilka överpriser vissa sätter på sakerna de ska försöka sälja. Man blir verkligen fulloskratt när de vill ha 3000 kr för en vagn är från 99. Vilka människor det finns asså!


Jag blir gaaaaalen på att min telefon flippat ut då jag har en nokia med en lika som man vrider upp så ska skärmen följa med och byta till åt rätt håll men det gör den inte längre så allt i min telefon blir upp och ner. Men som det ser ut nu ska jag ta och köpa min lillsysters telefon, en samsung f 480. Men jag och min pojkvän ska ta och prata om det när han slutat skolan och kommer hem sen. :) Även om vi egentligen inte har pengarna till en telefon just nu så måste vi verkligen ta oss råd för det här går verkligen inte, för de är ju inte speciellt simpelt att läsa smsen osv upp och ner och man får vända telefonen upp och ner för att man ska kunna läsa. Crazy shiiit!

Snart ska jag väl ta mig kraft och sätta mig och läsa lite matte och komma i fatt det som jag ligger efter. Men energin finns inte riktigt där och jag känner mig illa mående och fryser så jag hoppas inte att jag håller på att bli sjuk! För det har jag verkligen inte för just nu .. eller rättare sagt när har man det? Näe skämt och sido..


Undra vad man ska ta och laga till middag idag, jag tror att det får ta och bli något väldigt simpelt och jag slänger ihop något jäkla smidigt för att jag vet ju inte riktigt när min älskade kommer att komma hem.. Tycker verkligen synd om honom nu när han har så mycket i skolan. :/ men han är så duktig och står i så han kommer klara redovisningen imorgon hur bra somo helst.. Jag är så stolt över honom .. :)






Av neverleave - 19 oktober 2009 09:55

God morgon!

Då var det en ny vecka med nya tag, jag har ju inte vart speciellt aktiv i helgen på bloggen. Jag kan ju ta och berätta kort fattat vad jag har gjort :)

I lördags kom mamma och mina små syskon hit och vi fikade och hade det trevligt och sedan så gjorde vi middag ihop och sedan vid fem tiden begav de sig tillbaka emot Jönköping på kvällen kom två av mina kompisar hit och vi kollade på filmen haunting in connecticut, som för övrigt vad hur ball och bra som helst. Rekomendera starkt att ses. :) Sedan var det bara att dra sig till sängen.

På söndagen så äter vi ju alltid söndags middag tillsammans med A:s föräldrar igår så var vi ute och åt. Vi blev på Jensnens. Och det är ju alltid så super god mat där. MUUMS!

Efter vi ätit där så gick vi för att se derasd nta lägenhet som de ska flytta in i helgen :) Wonderful lägenhet asså. Jag blev stört förälskad i den och det förstår jag verkligen att de också är! Jag menar guuud vilken utsikt de har över stan och lägenheten ger ju bara en massa mysvibbar. :) A:s pappa som äger fastigeterna i det huset ska nu hålla ögonen öppna för oss också. Jag har ingenting emot att bo så nära dem. För man har ju var sitt liv och man kommer förmodligen inte ses oftare bara för att man bor så nära varandra! Så nu hoppas jag på att det kommer att bli något ledigt mycket snart.

För jag är riktigt sugen på att flytta faktiskt. :) Men nu måste jag ta och kila över till min kompis M för att vi har bestämt att vi ska äta frukost tillsammans. Roligare att ha sällskap när man äter, blir lätt lite ensamt. :/


Men när jag kommer tillbaka så kommer det att bli ett till och ett bättre inlägg där jag inte stressar fram texten osv.



Av neverleave - 16 oktober 2009 13:51

Då vart det fredag igen.


Imorse såg jag att det var alldeles vitt utanför fönstret när jag drog upp persiennerna och blev alldeles till mig och jag klädde mig lite små vintrit för att jag skulle ner till stan för att se fall de fanns en tid på ungdomsmottagningen åt mig. Men jag den härliga känslan med en massa snö försvann genast när jag började gå till stan, all snö som kom ner på marken bildade bara en massa jobbigt slask och mina fötter blev alldeles blöta och fötterna simmade i mina nya älskade uggs. Jag trodde att de skulle klara av snön och slasket då det är ett par vinter skoj men så lurad man kan bli!

Men det vart inte allt jag fick först sitta i 20 minuter och vänta på att någon skulle hjälpa mig inne på ungdomsmottagningen och mina fötter hade jag slutat känna. När de väl blir min tur så säger de att sköterskan är slut och jag kan inte få ut nya p-piller såvidare det inte var bråskande så fick jag allt ta och komma tillbaka på måndag och det är ju inga direkta problem då jag har över en vecka kvar som tur är.


Kändes som om jag aldrig skulle komma fram till busstorget efteråt då jag verken kände min näsa eller mina fötter när jag kommer fram till busshållsplatsen känner jag glädje 6 minuter kvar till 7:an går! Yeees. Men efter att ha stått där i 15 minuter så känner man inte samma glädje längre utan man känner sig verkligen frustrerad. Sen kommer buss nummer 9 och säger att 7:an fastnad i backen vid tullen. Så det är bara att ta och hoppa på buss nummer 9 och åka en extrem lång väg för alla alternativ kändes bättre en att sitta kvar där och frysa fötter och näsa av sig.

När jag väl kom innanför dörren hemma så var de en lättnad jag kunde äntligen få ta av mig de genom blöta skorna och sätta på mig ett par torra strumpor. Kollade också genom posten och fick mig en till förvåning filmerna jag och A hade beställt för ett tag sedan hade kommit. Eller ja alla fall hälften utav dem, vi gick ju med i en filmklubb och man fick välja några filmer. :)

Jag tänkte och och kolla på en utav dem efter jag skrivit klart detta blogginlägget och filmen jag tänker starta med är en shopaholics bekännelser. För er som inte vet vad den handlar om så kommer det en resume om filmen i slutet av blogg inlägget.


Ikväll blir det inga lugna puckar utan jag och A ska åka hem till hans kompis och fira honom eftersom att han fyllde 20 igår. :) så det blir party party! Jag har inte tänkt att dricka speciellt mycket för imorgon kommer familjen och då vill jag inte vara bakis.. Jag vet inte riktigt hur stor festen kommer att bli men jag antar att de kommer att komma ganska mycket folk eftersom att hans kompis fyllde 20 igår som sagt. 




 

Att Rebecca Bloomwood jobar på en ekonomitidskrift hjälper henne inte mycket. Hon bor med sin kompis i hennes lägenhet och hennes maniska shoppande gör att räkningarna bokstavligen läggs på hög. Skitjobbet på tidningen ger inte tillräcklgt betalt och hon förstår att hon har att välja på att dra ner på kostnaderna eller jaga upp lönen. Som av en händelse snubblar Rebecca på en story som verkar bli hennes räddning. Men skulderna minskar inte precis, när hon drar nytta a den uppmärksamhet hon fått genom sitt scoop.






Ta hand om er, A.

Av neverleave - 15 oktober 2009 23:11

Då var ännu en matte lektion över och jag är äntligen hemma och jag har tvättat bort smink och borstat tänderna.. Det märks att vi börjar komma längre och längre in i matte boken då det blir svårare och svårare. Jag har verkligen svårt för geometri. Jag hatar bråk men jag hatar detta kapitlet ännu mera. Skönt att kursen snart är över, men å andra sidan så vill jag inte att den ska göra det. Just för att jag känner redan paniken över att kursen närmar sitt slut och nationella närmar sig med storm steg. Fy vad jag mår dåligt av att tänka på det därför tar vi och pratar om något som får mig på bättre humör då mitt är rätt kasst just nu.

Matte lektionen i övrigt var jätte bra hade aldrig klarat av höra på min matte lärare B;s snack hela tiden om jag inte hade haft två hel härliga personer där. A fick ta och måla mina kuber då jag inte fattade hur man skulle  ta och göra och helt plötsligt blev det en bild lektion. Hmm, knäppt! Jag har fortfarande inte lärt mig hur man gör fast att A har försökt lära mig. Men det gick verkligen inte.. Tur att min matte lärare inte kommer att bedöma hur vi målar våra kuber alla fall.. För då hade jag redan nu kunnat vara säker på att jag hade fått ett IG!


På bussen hem träffade jag en kompis så jag fick sällskap när jag väntade på bussen. Egentligen så skulle jag inte hunnit med den då jag slutar matten vid 21.15 men B är snäll och låter oss gå lite tidigare så att man hinner med bussen. Men egentligen kvittar det för när jag väl kommit in till stan så måste jag vänta på 7:an i tjugo minuter även om jag hinner med den tidigare bussen eller den som går efter. Men vänta är längre på den sena då jag får vänta på 1:an först tjugo minuter och sedan vänta inne i stan lika länge till.. Näe jag ska inte sitta och berätta om tidtabeller och mattelektioner.

Detta blev verkligen ett tråkigt inlägg och för er som orkat läsa er ända hit ner, Congratz!! :) Nu ska jag alla fall ta och kolla ett avsnitt simpsons och sedan försöka sova. Klockan börjar bli mycket och imorgon är det en ny dag.



Av neverleave - 15 oktober 2009 13:35

Texten som kommer nedan har jag skrivit om och skrivit på mitt sätt och tagit bort information som jag tycker var onödig. Jag hoppas att ni förstår vad jag menar och vill ha ut med denna texten. Finns det några frågor eller några funderingar så är det bara att höra av sig via en komentar. Så ska jag försöka ta och svara på dem!



Som partner är vi vuxna barn till alkoholister;


Barn till alkohilister är bland de mest kärleksfulla och lojala personer som finns! Du blir säkert också imponderad av de är villiga att ge i ett förhållande. Men de kan också vara väldigt förvirrande.

Just när du tror att allt är bra, just när du tror att allt är som mest fantastiskt, Så kommer din partner att dra sig undan. Du förstår inte vad som hände. När du  tror att du börjar att förstå kommer hon/han att handla tvärtemot.

Helt naturligt så blir du förvirrad utav detta, oftast så har din partners konstiga beteende ingenting med dig att göra. Trots att ditt beteende kan vara utlösande!

I det sociala livet finns de barn till vuxna alkoholister svårigheter. Tex; så kan människor från vanliga hem lättare ta kontakt med nya människor än de som kommer från ett hem med alkoholism. Vuxna barn till alkoholister har många känslor som du inte har. Beroende på bakgrunden så reagerar det vuxan barnet med rädsla samt en beskyddande känsla för dig samt en överväldigande tacksamhet att du tar hand om situationer, (känslor som du inte har).


Konfrontationer är heller aldrig lätt för vuxna barn till alkoholister. Det är speciellt svårt för dom att konfronteras med dig i ett itimt förhållande. Det är också svårt för oss vuxna barn till alkoholister att se dig konfronteras med någon oavsett hur oskyldig konfrontationen är.

Att förstå vad som rör sig i huvud på det vuxna barnet och förstå dom är olika rädslorna som du kan ha, en eller flera utav.kan vara nödvändigt, om man vill att förhållandet ska hålla.






Rädsla nr 1: "Jag är rädd att såra Dig"
Dom är mycket sårbara och osäkra på sig själva samt vad Dom har att ge i ett förhållande. Spontanitet har dom svårt för med tanke på att Dom tänker mer på andra mer än sig själva. Det är rädda för att såra helt enkelt. Du kan känna att dom håller tillbaka och inte säger allt.




Precis så är det med just med jag är en mycket sårbar människa och är rädd för att bli sårad och lämnad ensam kvar med ett krossat hjärta. Speciellt var det så i början av mitt och A:s förhållande. Jag var mycket rädd för att han inte skulle vilja ha mig när han fick reda på hur jag vart och hur mitt förlutna hade varit. Men det gäller att försöka övervinna det och tänka på den ljusa sidan. Man måste ju våga satsa för att kunna vinna!

För mig är det väldigt viktigt att mina nära och kära har det bra och ibland sätter jag väl dom för mycket före mig själv då jag ibland kan glömma bort att ta mig själv i första hand och prioritera mig själv som person och se till att jag mår bra i första hand. Jag sa alltid tidigare mår de bra så mår jag bra men det var ju bara en dålig fasad som jag skyddade mig med. Men i själva verket så var de ju bara ett stort kaos inom mig.



Någon som känner igen sig i det här?










Av neverleave - 15 oktober 2009 13:19

Jag är hemskt ledsen över att jag inte har skrivit någonting fram tills nu. Jag har ju donat en massa i lägenheten och umgås med min kära vän M en stund idag så tiden har inte riktigt räckt till för en tidig uppdatering. Men bättre sent än aldrig brukar man ju säga. ;)

Jag lovade ju igår att jag skulle starta med att starta om hur det är att leva med ett vuxet barn till en alkoholist men internet vägrade att funka och jag gav upp att få det att funka så idag ska jag skynda mig baskemig för att få in det Jag tror att det kommer att hjälpa mig ganska mycket på traven och jag hoppas på att det kommer att kunna hjälpa fler en mig själv en bit på traven.


idag är det ju som alla vet redan torsdag och mina torsdagar består ju av en kvällskurs i matte A så ikväll ska jag sitta i skolbänken och räkna en massa svåra mattetal. Men innan jag ska på matte lektionen måste jag hitta något ställe där man kan ta och köpa en gradlinjal till kapitlet vi håller på med just nu eller som rättare sagt redan idag skulle vart färdigt men jag satte mig igår och skulle börja med det men jag hade inte en tanke på att jag skulle behöva en gradlinjal så min matte lärare får bli hur som som han vill för att jag inte kommit längre en vad jag gjort. Får bli destumera matte nästa vecka så att jag kommer att hinna i kapp de andra. :)


Efter matten ikväll ska jag ta och gå till ica och handla lite inför helgen och veckan som kommer,  jag får alltid vänta på bussen i över 20 minuter så jag har tid på mig att gå och handla då det stänger vid 10. :) Sedan är det ju alltid härligt att inte behöva göra sådana saker på helgen då man oftast vill ta det lugnt men umgås med alla nära och kära och vill lägga tiden på något annat. Ja för hur roligt är det att gå och handla och bränna pengar på något som är så tråkigt. usch! Men det är ju verkligen nödvändigt för att man ska överleva , för mat behöver ju alla.


Nu ska jag ta och avrunda de här inlägget och börja på det andra inlägget så att jag hinner bli klar med det innan jag måste ta och fixa allt för att dra till skolan. De borde finnas fler timmar på ett dygn så man skulle hinna med lite till om dagarna.





 



Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards