Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av neverleave - 22 oktober 2009 21:45

Helt genom svettig, men jag orkar verkligen inte ta och gå och duscha idag för att somna med blött hår är som tjej , = håret åt alla håll dagen efter och hopplöst att göra iordning. Det blir en bad hair day rätt av!

Jag har nu hunnit packa klart min resväska och kan ni tänka er att det finns gott om plats i väskan kvar och jag som tog den minsta vi hade. BRAVO ANNA! Denna gången har jag tänkt över mina klädval och packat med en massa efter tänksamhet. Eller heter det så?

Jag har även lagt fram kläder för imorgon så att jag slipper lägga tid på det, vi åker ju ganska tidigt från Borås.. Redan klockan elva så om man vill sova lite extra så får man förbereda allt så bra som möjligt kvällen innan. Skönt att slippa springa runt på morgonen och vara stressad och bara ta det lugnt. Man mår nog bäst utav att göra så också.

När jag var hos M ikväll så ringde mamma och jag trodde nästan direkt att det var så att mamma skulle ringa och berätta att HV ledde emot Frölunda och vara på mig. Jag är väl inte sådär jätte stort fan utav hockey men det är en utav de få sporter jag faktiskt tycker om och som Jönköpingsbo kanske man skulle ta och hålla på HV men icke jag.. Jag ska vara lite outsider och hålla på Frölunda. Jag bryr mig inte så mycket om det går vidare eller inte men det är roligt när de vinner. Men det var inte det hon ville prata om utan hon ville se fall jag skulle komma fira henne på lördag tillsammans med mormor och min morbror + hans familj. Det är klart att jag kommer att komma, det är ju trotts allt min mammis födelsedag och inte vilken födelsedag som helst utan min älskade mammas 40 års firande.

Sedan bestämnde vi att jag åker hem antingen på måndag eller på tisdag då mamma sa att hon kunde betala min biljett hem. <3 tack snälla du! Mamma kan vara en underbar mamma när hon vill..


Jag vet inte hur det kommer att bli med bloggandet när jag är borta men jag kommer alla fall försöka slänga in lite små inlägg ett om dagen. Men jag kan inte lova något! Däremot lovar jag att ni kommer att få se massa utav bilder från dagarna i Jönköping på bloggen.


Nu ska jag ta och läsa mina vänners bloggar och se fall de har uppdaterat något och sedan ta och göra iordning mig för att kolla något på tv. Jag tror att jag ska lägga mig och kolla på inlåst som jag verkligen tycker är hur bra som helst. Då det faktiskt är sådana ugndomar samhället behöver satsa mera på. Nä men fy på mig jag bara babblar på.


God Natt & Sov Gott Mina Bloggläsare.<3

Av neverleave - 22 oktober 2009 18:36

Ja det blev ju ingen uppdatering när jag kom hem från stan. Jag var först hos ungdomsmottagningen men jag var tydligen för gammal för att komma dit så de skickade mig till barnmorskeavdelningen på andra sidan stan.. Sedan fick jag gå runt i stan i två timmar och kolla runt i affärer för att fördriva tiden. Men när jag väl kom in hos barnmorskan så gick det snabbt. När jag kom hem kände jag mig alldeles yt och frös en massa så jag gick och la mig i soffan och kollade på två filmer. A var gullig och köpte med sig en kycklingsallad till  mig. Men efter jag ätit den kände jag mig alldels uppblåst och dålig i magen sedan gick det ett litet tag och jag började må illa. Och så här etfter maten har jag kännt ganska länge nu så när jag kommer tillbaka till Borås efter en helg i Jönköping så tänker jag ta och besöka vårdcentralen för några prover.

Därför gick jag inte på matten idag men det kan ju inte vara så farligt jag hinner jobba en massa hemma med kapitelet och sedan så vill jag ju inte svimma eftersom att jag känner mig yr. Men yrslen börjar lätta nu och jag känner mest illa mående just nu och uppsväld mage. :/ usch, fy och blä!


Något där emot jag måste ta och göra innan jag går och lägger mig ikväll vilket jag kan säga att det kommer att bli tidigt eftersom att jag inte känner mig riktigt bra är att packa min väska. Jag som alltid tar med mig halva hemmet har tänkt att ta en liten vänska och där i ska allt få plats och gör de inte det får de stanna hemma. Blir ju bara så jobbigt att släpa runt på alla packning när man ska sova hos olika personer när man är i Jönköping. Det jag längtar mest efter i Jönköping är att köpa den nya telefonen då jag längtat som en tok hela veckan. Fast å andra sidan kommer det att bli fruktansvärt roligt att träffa alla nära och kära också förståss.<3


Nu har jag tänkt att gå över till min älskade vän M en stund och tjata och hålla henne sällskap medan hennes sambo är iväg och tränar. Mest är det väl för att kolla till henne hur hon mår eftersoom att det inte är så bra med henne.. Men det är ju sådant man får ta när man väntar barn. Fast det är nog värt mödan när man väl ser den lilla knodden sen. Nog pratat, jag ska göra allt i min makt för att hinna slänga in ett till inlägg innan jag går och lägger mig ikväll.

Av neverleave - 22 oktober 2009 10:19

Då var jag iordning gjord och ska strax ta och kila ner till stan för att åka till ungdomsmottagningen och fixa mina p-piller så att jag har det gjort.

Idag kör jag på mjukis kläder då jag känner att det är mys väder idag, riktigt höst väder! Så jag tyckte att det var på tiden att jag gick ut i myskläder då jag faktiskt sällan gör det sedan jag flyttade till Borås. Vad det beror på vet jag faktiskt inte. Men man blir inte lika seg som människa om man gör iordning sig innan man ska åka någono stans går man runt i mjkuis kläder så blir det lätt att man känner sig jätte trött och att man inte har någon ernergi till något. Jag känner mig som en latare person helt enkelt. Usch och fy!


Jag kanske borde ta och lägga på ett kol för bussen går om 11 minuter och jag sitter här vid datorn och skriver blogg. Smartass som vanligt, jag menar varför ska jag alltid vara segast i stan för? Eller seg kanske man inte kan säga men jag kommer alltid på en massa saker som ska göras precis innan man ska gå någon stans. Undra vad de kommer ifrån egentligen.. Det låts tänka på. Men bussen var det ja. Vi hörs senare sen.




 

Av neverleave - 22 oktober 2009 08:21

God morgon.

Idag vaknade jag vid halv sju och kände mig piggare och mer utvilad en vanligt, det kan ju inte vara att jag gick till säng tidigit igår för de var inte så värst tidigt i jämnförelse i tid vad jag brukar gå lägga mig. Eller så är jag pigg och glad idag för att jag ska ta och packa resväskan idag för imorgon bär de av till Jönköping. Längtar Längtar!

Just nu sitter jag och dricker en kopp jordgubbs té, jag tycker det är så underbart gott med té på den här årstiden och jag dricker helst med jordgubbs smak. Mumma! Idag ska jag ta och move my ass till ungdomsmottagningen då jag inte kommit dit efter förra gången jag var där och hon som fixade med recept inte var där. Nu har jag ju bara veckan ut kvar så det är verkligen dags att ta och skaffa sig nya. Som vanligt ska jag vara ute i sista stund!

Men innan jag tänker ta och göra iordning mig för att dra ner till stan så måste jag ta och berätta om min underliga dröm jag hade inatt. Jag har inte vaknat eller något som jag brukar utan sovit en god natts sömn för en gång skull. Men nu tillbaka till drömmen.


Jag hade precis flyttat in i Forks precis som Bella gör i filmen twilight och där träffar jag en massa underbara människor på mitt nya arbete som polis. Det börjar hända en massa onaturliga saker och eftersom att jag alltid trott på övernaturliga saker så blir jag uttrskattad på mitt nya jobb som polis för att ingen tror på sådana saker. Månaderna går och saker och ting börjar bli ännu mer onaturliga i Forks. En dag på jobbet så träffar jag en otroligt snygg kille och jag tänker vara artig och hälsa på honom. Vi presenterar oss för varandra och han berättar att han ska börja jobba i min grupp som polis. Ju längre tiden går så hysser vi känslor för varandra och en dag kommer den första kyssen. Men efter det försvinner den här killen som jag nu blivit förälskad i. Jag blir förstörd och sjukskriver mig några veckor ifrån jobbet och jag ligger bara hemma och tänker på vad som kan ha hänt honom. Sista dagen på sjukskrivningen så knackar det på dörren jag slänger på mig kläderna väldigt fort och öppnar där utanför står min kärlek och han berättar att han är vampyr och att han är rädd för att göra mig illa. Jag ber honom bita mig och det gör han.


Efter drömmen idag på morgonen ville jagh först inte vakna eller tro att det var en dröm.. Jag hade hoppats att allt var sant eller ja kanske inte allt i drömmen. Jag vill ju inte jobba som polis men jag skulle ju aldrig tacka nej till att vara en vampyr.

Jag har funderat några gånger på varför vampyrer är så sexiga och lockande för tjejer.. För det har ju verkligen blivit en hysteri det här med vampyrer. Jag började tycka om vampyrer när jag såg filmen en vampyrs bekännelse första gången. Jag tror att filmen kom ut på film -94 men jag såg den inte från jag gick andra året på gymnasiet. Sedan kom de älskade blade filmerna.Och nu kryllar det av vampyr serier och övernaturliga fenomen i filmer och serier.

Sedan kan man ju också ta och undra över vilken bild av vampyrer som är den mest sannolika bilden utav dem. För det finns ju så mycket olika fakta om dem. Läser man på wikipedia så står det att vitlök och kors bara är myter och att det inte är sanning. Jag tror inte heller att det ör sanning. Men jag tror på att de är känsliga emot silver och det ända sättet du kan döda en vampyr på är att hugga av dem huvudet.

Det här med vampyrer har ju blivit en stor hysteri i världen och det säljer också, jag själv blir bara mer och mer galen i dem och kan knappt bärja mig fram tills uppföljaren utav twilight kommer att släppas i November. New moon som filmen heter kommer ju att bli otroligt stor och biljetterna till biosalarna kommer att ta slut riktigt fort. Det gäller att vara snabb för jag har bestämt mig för att jag ska ta och kolla på biopremiären.


Nä nu är det nog pratat om vampyrer och drömmar och skriva om något vettigt istället.. Men nu kommer jag inte på något så jag avrundar här och skriver sen när jag kommer tillbaka från stan och ungdomsmottagningen.





  Edward Cullen Aka Robert Pattinson

Grrr, honom skulle man vilja ha för sig själv.

Mums!




Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards