Alla inlägg den 30 oktober 2009

<3

Av neverleave - 30 oktober 2009 13:56




 



Bella’s Love


Fire vs. Ice, Fur vs. Stone.
But there is no competition. I know where my heart belongs.
Skin that’s too hot vs. Skin that’s too cold.
To try to break our unbreakable bond, he must be bold.

 

I don’t care if he can make me warm while the cold win blows.
Because in my sleep I speak your name & this I know, you know.

It is tough though, losing a friend. But I’m gaining so much more.
Gaining a love that I never knew existed until I moved here to Forks.

I saw you walk into the cafeteria, the absolute meaning of beauty.
& I’m happy you couldn’t read my thoughts, that you couldn’t see through me.

He’s sweet, he’s nice, some people say he’s the sensible path. But I’m happy with the one I’ve taken.
The one who makes me quiver & smile. The one whose heart I won’t be breaking.

A perfect match. The lion & his lamb. Opposites surely do attract.
Because you’re the only one I’ll ever want & I’ll never take that back…

Av neverleave - 30 oktober 2009 13:31

Äntligen har jag kommit in på hemsidan jag pratatde om i tidigare inlägg och tänkte slänga ihop ett inlägg om den tredje punkten i som partner är vi vuxna barn till alkoholister. Enjoy!


  Rädsla nr 3: "Jag förlorar kontrollen över mitt liv"


Att ha kontroll kan vara svårt för alla människor, men speciellt för barn till alkoholister. Mycket har att göra med att många saker i vardagen är ur spel såsom rutiner, planering, tider, regler etc. Man vet inte vad som komma skall. Man får svårt att planera sin vardag och tappar helt enkelt kontrollen. Det lättaste är att man låter någon annan bestämma, så man slipper tänka själv. Man kan alltså vara rädd för att ta ett felaktigt beslut och få ångest för det. Men samtidigt så ogillar man sig själv för att man låter andra bestämma. Man vill gärna stå på egna ben.



Detta kan man se många gånger i min och min sambos vardag. Jag vill inte bestämma speciellt mycket även om jag kanske inte innest inne vill det han vill så låter jag honom att bestämma. Ibörjan var det alltid så men nu när vi vart tillsammans ett tag så börjar det från ta. Men jag vill helst inte ta och bestämma och överlåter det 9/10 gånger det är något. Just för att jag är rädd för att jag ska bli sårad eller att jag gör fel om jag väljer och han inte längre ska tycka om mig. Jag vet ju att det bara är patetiskt att tänka så för att han tycker ju inte mindre om mig bara för att jag vill gå till en annan resturang en vad han vill liksom. Men det är simplare att bara följa med i strömmen och slippa tänka själv.

Jag hatar mig själv ibland och får någon så fruktansvärd ångest bara för att jag inte kan stå på egna ben tillsammans med andra. Jag vet ju att jag kan de egentligen men inte i alls i den mån jag vill att det ska utsträcka sig i. Detta tänker jag självklart ta och försöka bearteta för att jag vill inte att min pappas beteende ska påverka mig så mycket som de faktiskt har gjort. Det är väl den största delen till varför jag bearbeta bort den jag tidigare vart för den människa som faktiskt finns innuti mig. För den finns där och den ska komma ut.



Jag tänkte ta ett exmpelt i mitt och min sambos liv som detta faktiskt påverkar mig;

Vi har bestämmt oss för att vi ska kolla på film i sängen innan vi ska sova, han säger att jag ska få bestämma film nu eftersom att vi kollat på det han vill de senaste gångerna. Jag svarar liksom okej och börjar kolla igenom filmerna och sedan efter att ha suttit där ett tag så frågar han mig om jag har hittat någon film som jag vill se. Då säger jag alltid men jag vet inte vilken film som jag vill se så du får ta och välja film. Egentligen så vet jag ju vilken film som jag vill se. Men jag väljer den inte utan låter min sambo ta och välja den filmen som han vill se.


Av neverleave - 30 oktober 2009 12:59

Igår kväll så dampade jag sönder för att hemsidan där jag hittat en massa bra information inte funkade till det inlägg jag skulle skriva och sedan i morse så funkade inte inloggningen till tvätt stugan som den skulle göra. Sedan får jag damp över att det ligger en massa skräp i förådet som inte jag har tagit mig tid för att gå och slänga. Jepp, jag är världens lataste i mellan åt.. Fast hur jobbigt kan det vara och gå och slänga en massa gammal skit som bara ligger ett kvarer bort? hmm, tydligen är det jäkligt anstängande att gå i fem minuter för att sedan känna sig nöjd och glad! SKA FÖR TUSAN TA TAG I DET PÅ SÖNDAG DÅ JAG ÄR HEMMA IGEN.


Nä nu ska jag försöka rycka upp mig för idag är det ju fredag och jag och ska åka ner till Varberg och umgås med tre helt underbara människor. Min bättre hälft, Svärfar och Svärmor! Det kommer att bli en toppen helgen tillsammans med dem, så som de alltid blir. Jag och baby har tagit och kopplat ut vårt playstation 3 + buzz och sjävklart singstar. Sedan kommer det ju att bli en massa skratt och trams, som alltid. :)

Jag har packat ner kameran så att nu är det bara att hoppas på att jag ska ta och komma ihåg att jag ska ta lite bilder också.. För jag vill ju visa er hur fin stugan faktiskt är. Man kan inget annat än att må bra när man är där. Jag  hoppas på att jag och min älskade kommer att hinna med en och annan mysig strand promenad och sedan ta och mysa ner oss i en filt och dricka té. wonderful!


Vi kommer att åka vid tre tiden så än finns de lite tid för att ta de lugnt och packa ner det sista innan avfärd, jag ska ju också ta och hinna sminka mig innan vi åker. Men det går ju på fem minuter så jag ska ta och slappa lite till och försöka komma på lite bättre humör då dagen inte vart den bäsa hitills. GAAAH!

Sudda, sudda bort din sura min. Munnen den ska skratta och vara glad. Munnen har du fått för att du ska tralla. nananana!


 




När vi är i stugan så blir det lite extra god mat för att i helgen är det ju alla helgona eller ja som de flesta känner till den här helgen som helloween. Vilket jag tycker bara är ett penga sugande helg, för att alla föräldrar ska köpa en massa saker åt sina barn och sedan att även de äldre ska festa till de och ha maskerader. Jag tycker bara det är löjligt att man ska behöva ha en sådan här dag för att samlas och klä ut sig man kan ju ta vilket annat datum som helst, åh sedan många år tillbaka så är detta en helg för att hedra och komma ihåg de nära och kära som inte längre finns med oss. Jag skulle ju komma på bättre humör så jag ska inte fortästta skriva om de här får då kommer jag bara bli hur sur som helst.


Men ni får ha en toppen helg för det ska jag ta och ha. :)














Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards