Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av neverleave - 23 oktober 2009 08:42

Pollykaka!!


3 ägg

2dl socker

200g blockchoklad ljus el mörk

1/2 dl vetemjöl

100g smör

1 påse polly orginal



Vispa ägg och socker vitt och pösigt, smält smöret och chokladen.Tillsätt mjölet,polly och chokladsmöret med äggsmeten,rör tills detta är blandat..Häll sedan i lämplig form och grädda kakan mitt i ugnen på 175 grader i ca 25 min..Kakan ska vara kladdig då den är klar..Låt stå och svalna något innan servering!!!





Av neverleave - 23 oktober 2009 08:18

DET ÄR DAGS FÖR FREDAGS MYS!

Shit asså, denna veckan har ju bara susat förbi och det känns som måndagen är långt bort nu. Men alla gillar vi helg fast helger kan ju vara jäkligt påfrestande ibland också. För man gör ju en massa saker på helgerna som man inte hinner med på veckorna och man hinner inte riktigt vila ut. För de är ju det som helgen egentligen är till för. Just att få vila ut och sova länge. Men jag brukar göra så att jag är helt ledig ifrån diverse saker som ska göras på lördagar och gör allt de andra på söndagar så att man får lite ledigt alla fall. Nu har jag ju inte ont utav att jag aldrig hinner ta de lugnt för att jag har ju en massa tid. Läser ju enbart en kvällskurs i veckan fram till jul så jag ska verkligen inte ta och klaga på att jag inte har tid för något utöver det jag måste göra.


I natt har jag sovit som en stock och vaknade en timme före väckarklockan slår igång. Måste kanske gå och stänga av den? Då hjärtat mitt tydligen tog och somnade om igen. För chansen är ju ganska stor att han kommer att vakna utav den annars igen. Aja strunt samma, han får väl ta och somna om igen, för jag tänkte skriva ett litet inlägg i min älskade blogg innan det är dags att göra sig iordning och äta frukost osv. För allt måste ju hinnas med innan man åker liksom. Jag hatar att vara den personen alla andra behöver vänta på och jag blir ännu mera stressad över att de väntar och allt går åt pipsvängen och jag får tillslut stressa ut eller springa iväg för att de inte ska bli arga eller irreterade. :/ ojoj vilka stora problem man har här i världen.


Idag får jag ÄNTLIGEN min nya mobil telefon men de känns ju i plånboken, det bränner lite sådär och det känns lite jobbigt att bli av med så mycket pengar på en gång. Fast å andra sidan behöver jag verkligen den här telefonen. Hoppas att jag snabbt kommer att komma in i det här med att det är touch på den. Men det är ju så att antingen kommer man överens med att det är touch eller så gör man de inte. Det finns liksom inte något mitt i mellan. Så jag hoppas att jag är en person som kommer att lära mig touchen ganska fort och slippa bli arg på telefonen fast att det är egentligen mitt fel att det inte blir som det ska.

Jösses nu känner jag att mitt ansikte håller på att falla av utav torrhet så måste ta och smörja in det och sedan ta och äta något då magen börjar värka.


Jag hoppas att kunna ta och slänga in ett inlägg senare under dagen när jag kommit fram till min moster där jag ska tillbringa min första natt om inte så kommer jag att uppdatera när jag är hos min styvmamma under lördagen.

Ta hand om er.





 


Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards