Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av neverleave - 21 oktober 2009 21:11

God kväll! Sitter nu och njuter av en kopp jordgubbs té och kollar på oskyldigt dömd som jag kollar på varje onsdag.. Jag verkligen gillar denna serien tycker den är spännande och jag har alltid gillat svenska polisfilmer och serier. Kommer ihåg när jag var liten och lekte en massa med min kusin R och vi skulle bli poliser och inte vilka poliser som helst vi skulle bli som Mikeal Persbrandt aka Gunvald Larsson i beck filmerna. Vi kollade väldigt ofta på dessa filmer och lekte poliser. Men drömmarna ändrades för min del och jag har inga som helst planer på att jobba som polis. Jag vet inte hur det är för kusin R. Men en polis i släkten kan ju alltid vara trevligt kanske. Det är rätt roligt hur man drömmer om en massa olika yrken som ung och de flesta ändrar dem så fort man testat på lite och kännt på de man vill göra. För senare sen skulle jag ta och bli delfinskötare verkligen läste på om delfiner och kunde en massa information om dessa djur. Men sedan tänkte jag ett steg längre och kom på att det finns ju inte speciellt många jobb som det och jag vill ju inte flytta hur långt som helst. Så jag inriktiade mig på människor vilket jag alltid fått höra att jag är i god hand med. Och jag känner ifrån hjärtat att jag också är det. Jag tror att alla människor har ett kall i livet där man brinner för något man ska syssla med i framtiden och arbeta med. För brinner man inte för något så ska man inte heller ta och arbeta som det. Eller ja man kan ju extra knäcka och ha ett tillfälligt arbete men jag tror att man ska ha ett jobb där man trivs och brinner för det man gör för att man ska vara riktigt bra på de man gör och trivas på jobbet. För man ska ju aldrig behöva känna att man tycker det är jobbigt att gå till jobbet osv. För arbeta ska ju alla ta och göra någon gång. Jag tror att alla kan nå sina drömmar och mål och bli det de själva vill bli.


Jag har också hunnit med att räkna en massa i matteboken idag och känner att det går som på räls. Nä nog pratat för min del nu jag ska ta och fortsätta kolla på oskyldigt dömd och sedan blir det att byta kanal för att kolla på min favorit serie true blood. Så jag kommer inte att skriva något mer ikväll.. Hörs i morgon mina kära läsare.






 
  

Av neverleave - 21 oktober 2009 16:09

Då har jag umgåts med min underbara vän M en sväng idag.. Det blev lite chips och dipp ätande och sedan så tjötade vi och hade lika trevligt som vanligt. Vi bestämnde också att vi åker vid tolv tiden från Borås på fredag, så jag är väl framme vid ett tiden i Jönköping så jag får väl ta och vänta på min syster en timme på stan och ta ut pengar för mobilen också. Får väl se fall jag träffar en kompis under den tiden och tjatar lite granna! Kanske ska ta och fråga kusinvitamin om hon vill ta och komma in till stan en snabbis.. Aja det blir väl bra vilket som!


Jag har verkligen inga planer på vad jag ska göra för middag till A kommer hem, kylen och frysen ekar ju nästan tom det märks på långa vägar att det börjar närma sig slutet utav månaden.. Kanske skulle göra fisk och potatis? hmm, njae inte så speciellt sugen på det. Jag tror alla fall att jag ska ta och vänta med maten till A kommer hem så får vi bestämma tillsammans vad vi ska äta för något idag. Great!


Om jag hinner så har jag tänkt att ta och skriva ett inlägg om nästa punkt i hur det är att leva med en partnes som är vuxet barn till en alkoholist. Det verkar som om det drar folk till min blogg och de dagarna jag har skrivit om det har jag fått fler besökare så jag får fortsätta ge de mina besökare vill läsa. För er som inte vet vad jag pratar om kan läsa de tidigare punkterna under kategorin beteende.

Nu ska jag avrunda det här inlägget för att ta och plugga lite innan min älskade kommer att komma hem!






 


Av neverleave - 21 oktober 2009 12:49

Suttit en stund och kollat runt på lediga lägeneter inne i stan men utav de 41 lägenhete rom stod lediga fanns de inte en ända centralare en krisitineberg där vi redan bor. Och den som låg på Norrmalm var en 4 rum och kök och det är väl inte riktigt det jag och A söker! Så det är väl bara att ta och kålla utkik efter andra lägenher. Hoppas att det kommer att läggas till några i årskiftet. För vi är eniga jag och A om att vi vill bo mer centralt. Vi hoppas ju självklart på att lägenheten vid A:s föräldrar kommer att bli ledig så att vi får ta över den. Det är en etta med kök som ligger ruggit nära allt med gång avstånd i villastan. Men man kan ju inte förlita sig på att de snart ska ta och flytta därifrån. De kanske bor där till vi redan hittat en en annan lägenhet! Det är väl bara att ta och hålla tummarna för att vi snart ska hitta en annan lägenhet mer centralt. Vi skulle ju kunna flytta till en annan lägenhet och från kristineberg ganska snart för de finns en del lägenheter lediga men de ligger på ställen där jag och A inte vill bo. Sedan vill vi bo centralt som sagt och inga av dessa lägenheter ligger centralt. :/ usch och fy och blä!


Jag funderar nu på om jag ska ta och slita mig ifrån datorn och göra sysslorna som finns här hemma och sedan ta och dra fram matte boken och plugga lite. Egentligen känner jag inte för de men de måste ju göras och gör inte jag det så kommer det att få vänta ett tag till! GÄSP.



Av neverleave - 21 oktober 2009 11:38

Jag skrev ett så bra inlägg och när jag skulle publisera det så hände det något med sidan och hur jag än gjorde så kom jag inte på bloggplatsens hemsida och jag hoppades på att det skulle hunnit publicerats men tydligen hade man inte sådan tur så nu får jag ta och skriva om inlägget! Bläää, som tur är så har jag inte något bättre för mig alla fall. Egentligen borde jag ta itur med disken från gårdagens middag och dagens frukost och sätta på mig lite kläder men det får vänta tills jag är klar med mitt inlägg. Så lets start!


Imorses så hade jag my love en riktig mys frukost tillsammans innan han tog bussen till skolan. Till frukost blev det frallor med ost ( de där frallorna jag pratade om igår ) sedan åt vi risgrynsgröt och drack té. Smaskens! Eftersom att vi inte kommer tillbringa helgen tillsammans så får vi ta våran helg lite tidigare tillsammans. Vi tog redan lite helg igår då vi kröp under täcket i soffan och gjorde iordning lite mys med film och godis. Mys mys! Senare sen på kvällen ringer mig styvmamma mig och vi pratar en massa och jag blir verkligen inte riktigt klok på människor och deras beteende ibland. De vågar säga saker på internet och sedan när de står face to face så blir de knäpptysta och kollar inte ens åt den andras personens höll. Herrejösses!

Hade inte världen varit en bättre plats om man sa snälla saker till varandra för istället försöka göra allt för att såra, skrämmas och jävlas med varandra. För alla behöver ju en hjälpande hand någon gång och den gången den här elaka människan behöver den kommer den människan förmodligen bränt de broar de måste gå över en gång.

Vem kan man egentligen lita på i denna hemska värld fylld med människor som är egosentriska och inte det minsta hjälpsamma så länge de inte behöver något tillbaka.

Blir bara ännu mer frustrerad när jag tänker på det och detta inlägget ska inte ta min energi till dessa människor. Så till något roligare istället.


Mobil telefonen jag vissade er igår är nu min och jag är verkligen lättad över att jag ska ha en ny mobil för att min telefon hänger ju inte med för fem öre längre och den yttre skärmen är ju inte rolig alls som inte vänder på sig när man snurrar på skrämen. Som tur är så kommer jag inte behöva stå ut med den sådär jätte länge till. Tack min prins som låter mig få en ny mobiltelefon fast vi egentligen inte har pengar till det. Skulle jag kunna beskriva min kärkek och lycka i ord skulle jag göra det men de är förstora för att kunna beskrivas. Därför försöker jag visa dig vad jag känner och min tacksamhet till att jag har en sådan underbar pojkvän som dig vid min sida. Jag älskar dig<3


Jag minns inte vad jag skrev mer i det förra inlägget som försvann så jag avrundar här och uppdaterar igen när jag kommer ihåg vad de var för något jag missat.

Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards