Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

JUST DROP WHAT EVER COMES TO MIND

Av neverleave - 9 mars 2010 10:02

Det här mer serier är ett jäkla påfund och man hittar hela tiden nya serier som man vill se på och man har alltid något att kolla på. Otroligt nog så nöjer man sig inte på att kolla på en serie i taget. 0.0

Jag kollar just nu på huuur många serier som helst för tillfället och har nog aldrig i mitt liv följt så många olika serier på en och samma gång.


  • Gossip girl
  • One tree hill
  • Legend of the seeker
  • Supernatural
  • Spartacus
  • Vampire diaries
  • True blood 

Förundras fasiken över hur jag hinner med att kolla på alla de här , men det är ganska lätt när jag tänker efter. Jag kollar näst intill alltid på något när jag ska sova i sängen. Och avsitten släpps aldrig på samma dagar så när man kollat klart på ett avsnitt av något så har man något annat att kolla på. Wonderful!

För jag kan säga att jag är en film och serie nörd utan att skämas då jag älskar att kolla på film och serier.


Har nu under morgonen kollar runt på hundar på blocket och blir mer och mer sugen på att skaffa mig en hund när jag sitter och kollar runt på det. Önskar bara att man kune ha en feting plånbok. Någon som har lust att sponsra mig ?

Jag hittade en väldigt intressant annons på blocket idag om två stycken små sötnos (Chihuahuor) för tretusen kronor förbåda två då det var brottom att kunna sälja dem.

De fanns i Kalmar och jag önskar att jag hade de pengarna på kontot NU NU NU NU!

Jag skickade ett mail till personen alla fall och frågade lite om hundarna då man blir lite fundersam över om allt står rätt till när de ligger ute för så billig peng .. En renrasig chihuahua kostar ju i vanliga fall minst 6000 st.

Kanske beror på att de är kris och att hundarna är 4 år gammla? Aja det återstår att se alla fall.

Väntar på att få ett svar alla fall så får vi se vart de leder till och om jag fortfarande är intresserad efter det.


Nu har jag tänkt att ta och leta reda på mina gamla anteckningar från gymnasiet som jag har sparat och fått höra , vad ska du med dem till? Just till sådana här tillfällen då jag läser kurserna igen då jag inte hade nått slutbetyg .. :/

Sedan ska jag ta och läsa lite om smitta och smittspridning hade jag tänkt .. Kanske till och med orkar ta och läsa lite om matspjälkningen.

 
 
Räven

Räven

9 mars 2010 20:41

Finns inte en människa som skulle sälja sina två hundar så billigt om det inte är något fel. Antingen problembeteenden eller rent av stulna hundar. Det blir vanligare och vanligare med hundstölder och särskilt av små raser som chihuahua, papillon och liknande, även fast man inte direkt hör om det i nyheterna. Det är en lönsam business, norpa en hund som man sedan kan sälja vidare för flera tusen.

Det är klart att det KAN vara någon som helt enkelt blivit allergisk, fått barn eller liknande som gör att man måste sälja - men jag tror ändå inte att två chihuahuor skulle gå för 3000 spänn utan något lurt.

Fast hoppas kan man ju... Billigt är bra :D

http://rodrav.wordpress.com

 
Räven

Räven

10 mars 2010 12:34

Oj, ja om det är en sån "ursäkt" så låter det ju lite lurt. Ifall du är misstänksam för en annons kan du alltid prova googla "stulna chihuahuor" eller "försvunna hundar" eller så, jag har bara koll på vinthundsområdet men det borde vara lätt att hitta om någon har försökt få hjälp att hitta sina hundar online.
Jo precis. Min hund kostade 10.000 men då har hon ju en stamtavla, en fantastiskt duktig uppfödare som jag har kontakt med och är frisk och kry. Det är mycket värt faktiskt att vara helt hundra på vaccinationer och sånt och att ha någon att maila eller ringa om man behöver hjälp eller råd. Dessutom vet man ju hur lynnet på hunden är på ett helt annat sätt än om man köper en hund vars föräldrar man aldrig träffat. :)

http://rodrav.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av neverleave - 14 augusti 2010 18:14

" Det finns alltid en risk att den vi älskar inte längre vill leva med oss och till och med kanske börjar älska någon annan. Vi kommer aldrig kunna förhindra det, därför är det lika bra att våga tycka om och älska så ofta och så mycket som möjligt. D...

Av neverleave - 29 april 2010 11:21

Då vart det torsdagoch jag har min sista dag med brevid gång på ett kvällspass så att jag kan ta och lära mig hur det funkar på kvällarna också. =) Igår så flyttade jag mina grejer till norrahammar och jag måste säga att lägenheten vart hur bra som...

Av neverleave - 28 april 2010 12:44

Efter lite om och men den senaste tiden är det bestämt att jag ska bo hos pappa i Norrahammar tills det har löst sg med lägenhet för min del och även i sådana här tider visar det sig verkligen vilka i ens närhet som är äkta och oäkta. Så från och m...

Av neverleave - 24 april 2010 16:16

Ja det sista har verkligen vart en omtumlande tid i mitt liv och allting jag byggt upp rasade på en sekund. Men jag har bitit ihop även den här gången och visar mig stark inför dig och orörd. Jag vet inte om de är mest fel för mig eller emot dig då j...

Av neverleave - 7 april 2010 11:32

 Världen är ett pussel, varje människa är en bit. Motivet det är vackert, men jag hör inte dit. För jag har egna tankar, i färg med fel nyans. och jag försöker välja väg, men passar ingenstans ...

Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards