Alla inlägg den 10 januari 2010

Av neverleave - 10 januari 2010 12:07

God förmiddag bloggen! Idag är jag på bättre humör en vad jag har kännt mig på jätte länge. Det finns en hel del tankar och ångest i min kropp men de tänker jag stänga av för ett tag och bara koppla av. Vart alldeles för mycket på den sista tiden att jag känner att det är dags att bara kunna göra det. All tragik och allt drama kring massa av olika saker blev för mycket för mig. Är inte den drama Queen jag en gång var. Jag har ändrats kolosalt mycket sedan jag flyttade till Borås. På ett bra sätt. :)


Idag blir det att ta ett röj här hemma i lägenheten och samtidigt har jag bokat en tvätt tid så att man har lite rena kläder att sätta på kroppen när skolan sätter igång på onsdag. Jag ska även ta och försöka orka ta ett röj ute i förrådet för att se vad man ska ha där ute och vad man inte ska behålla där ute.. :) Ska bli så otroligt roligt att börja skolan igen. Minns ni känslan man hade när man gick till sin första skoldag med sin mamma och hade en massa fjärillar i magen? Precis den känslan har jag inför att börja skolan på onsdag. Kan man snabb spola tiden fram till onsdag?


Mamma och en del av familjen var ju och hälsade på i går och lämnade lite saker till mig från Holland så nu sitter jag och njuuuuter av den första skålen med vla (lite som den svenska vanlijkrämen men inte i samma konsistens ) .. Så sjukt underbarbart gott, jag önskar verkligen att det fanns i Sverige. Som mycket annat som man älskar att äta  när man är i Holland.

Inte nog med att jag fick vla utav mammsen så fick jag även två packet med beef shanghaii det är inte en hollnädsk rätt men den finns verkligen inte i Sverige. Otroligt konstigt eftersom att det är Knorr som tillverkar dem..

Sedan fick jag lite vloken och annat pålägg. Det är liksom chockladbitar som man ska ha på smörgåsen. Inte speciellt nyttigt men det är så otroligt gott. Så det kommer att njutas av en massa gott framöver. Inte ska man alla fall ta och värka i sig allting på en gång. Man mååååste ju ta och njuuuta av det ett tag framöver och sprara lite till tillfällen då man är otroligt sugen ;)


Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards