Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Myspys kväll

Av neverleave - 21 oktober 2009 21:11

God kväll! Sitter nu och njuter av en kopp jordgubbs té och kollar på oskyldigt dömd som jag kollar på varje onsdag.. Jag verkligen gillar denna serien tycker den är spännande och jag har alltid gillat svenska polisfilmer och serier. Kommer ihåg när jag var liten och lekte en massa med min kusin R och vi skulle bli poliser och inte vilka poliser som helst vi skulle bli som Mikeal Persbrandt aka Gunvald Larsson i beck filmerna. Vi kollade väldigt ofta på dessa filmer och lekte poliser. Men drömmarna ändrades för min del och jag har inga som helst planer på att jobba som polis. Jag vet inte hur det är för kusin R. Men en polis i släkten kan ju alltid vara trevligt kanske. Det är rätt roligt hur man drömmer om en massa olika yrken som ung och de flesta ändrar dem så fort man testat på lite och kännt på de man vill göra. För senare sen skulle jag ta och bli delfinskötare verkligen läste på om delfiner och kunde en massa information om dessa djur. Men sedan tänkte jag ett steg längre och kom på att det finns ju inte speciellt många jobb som det och jag vill ju inte flytta hur långt som helst. Så jag inriktiade mig på människor vilket jag alltid fått höra att jag är i god hand med. Och jag känner ifrån hjärtat att jag också är det. Jag tror att alla människor har ett kall i livet där man brinner för något man ska syssla med i framtiden och arbeta med. För brinner man inte för något så ska man inte heller ta och arbeta som det. Eller ja man kan ju extra knäcka och ha ett tillfälligt arbete men jag tror att man ska ha ett jobb där man trivs och brinner för det man gör för att man ska vara riktigt bra på de man gör och trivas på jobbet. För man ska ju aldrig behöva känna att man tycker det är jobbigt att gå till jobbet osv. För arbeta ska ju alla ta och göra någon gång. Jag tror att alla kan nå sina drömmar och mål och bli det de själva vill bli.


Jag har också hunnit med att räkna en massa i matteboken idag och känner att det går som på räls. Nä nog pratat för min del nu jag ska ta och fortsätta kolla på oskyldigt dömd och sedan blir det att byta kanal för att kolla på min favorit serie true blood. Så jag kommer inte att skriva något mer ikväll.. Hörs i morgon mina kära läsare.






 
  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av neverleave - 14 augusti 2010 18:14

" Det finns alltid en risk att den vi älskar inte längre vill leva med oss och till och med kanske börjar älska någon annan. Vi kommer aldrig kunna förhindra det, därför är det lika bra att våga tycka om och älska så ofta och så mycket som möjligt. D...

Av neverleave - 29 april 2010 11:21

Då vart det torsdagoch jag har min sista dag med brevid gång på ett kvällspass så att jag kan ta och lära mig hur det funkar på kvällarna också. =) Igår så flyttade jag mina grejer till norrahammar och jag måste säga att lägenheten vart hur bra som...

Av neverleave - 28 april 2010 12:44

Efter lite om och men den senaste tiden är det bestämt att jag ska bo hos pappa i Norrahammar tills det har löst sg med lägenhet för min del och även i sådana här tider visar det sig verkligen vilka i ens närhet som är äkta och oäkta. Så från och m...

Av neverleave - 24 april 2010 16:16

Ja det sista har verkligen vart en omtumlande tid i mitt liv och allting jag byggt upp rasade på en sekund. Men jag har bitit ihop även den här gången och visar mig stark inför dig och orörd. Jag vet inte om de är mest fel för mig eller emot dig då j...

Av neverleave - 7 april 2010 11:32

 Världen är ett pussel, varje människa är en bit. Motivet det är vackert, men jag hör inte dit. För jag har egna tankar, i färg med fel nyans. och jag försöker välja väg, men passar ingenstans ...

Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards