Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

hoping for the best, but expecting the worst

Av neverleave - 12 oktober 2009 18:45

I allmänhet har denna dagen vart ganska trist, det har inte har inte hänt speciellt. Förrutom att telefonen har gått varm. Jag pratade med min styvmamma om allt som händer just nu kring min pappa och det kändes skönt att höra sanningen ifrån henne och inte från alla andra. Men jag är glad för hennes skull att hon träffat någon som hon känner sig riktigt lycklig tillsammans med. Fast jag tycker det verkligen är tråkigt att det inte längre funkade mellan henne och pappa då jag älskar min styvmamma fast att vi har haft våra duster och tjaffs sinns i mellan. Mest utav allt tycker jag att hon är en stark kvinna som orkat stå ut med allt kring pappa under alla dessa år, hans drickande är ju fruktansvärt jobbigt för oss alla och jag kan verkligen tänka mig hur jobbigt det har vart stund tals för henne då hon också har mina syskon att tänka på. Tänk om hon också hade gjort samma saker emot pappa? Då hade han kanske förstått lite bättre. Hoppas bara att pappa inser ganska snart att han förlorar så mycket på hans alkoholvanor en vad han vinner på det. Han har schabblat bort min barndom och min uppväxt och nu gör han samma sak med mina små syskon. Jag förstår inte hur han då kan säga att han att han tycker det är jobbigt att han missade min och har haft sådan ångest över det ändå kan han göra samma sak igen.

Men under de senaste halvåret eller ja sedan han muckade så har han inte riktigt vart den pappa jag känner, jag vet inte vad som hände när han satt inne men något måste de ha varit. Jag tycker det är fruktansvärt jobbigt att ha en pappa som dricker och väljer det framför familjen men det som gör ondast är att se min familj må dåligt över det. Jag önskar ibland att jag var superkvinnan och kunde fixa allt och skulle det gå fel ibland så skulle jag kunna rätta till det. Men som jag skrivit tidigare idag tänker jag kämpa för att kunna må bättre i mig själv och slippa känna all den ångesten över att min pappa faktiskt är alkoholist. För varför ska jag ta och lägga så mycket energi på att må dåligt och skämas för något jag inte gjort fel utan det som pappa gjort fel. Jag tänker fortsätta vara stark nog att klara det och tillsammans med min sambo A, kommer jag att klara det. Jag vet att jag kommer göra det och jag måste det för min egen skull.


Utöver alla dessa funderingar om pappa och pratande med min styvmamma så har jag faktiskt hunnit med att göra lite nytta här hemma som att ta tag i den stora disken som stod där på diskbänken och skrek efter att få bli diskat. Sedan har jag tagit och räknat lite matte för att nationella provet närmar sig med stormsteg och jag är verkligen nervös över det kommer att gå för att jag SKA verkligen ta och klara kursen. Jag accpeterar inte att inte klara kursen. Jag ligger i och tillslut kommer det att löna sig att göra det. :)

För även om jag har svårt att tro på min egna förmåga att klara något så har jag min sambo A, hans föräldrar och min moster osv som tror på mig och puschar mig att klara det och bli bättre hela tiden. Tack snälla ni som verkligen hjälper mig med det. <3


Jag hoppas att morgondagen kommer att bli mindre tankesprid och roligare en den här dagen har vart. :)

 
 
Ingen bild

styvmamma =)

13 oktober 2009 22:02

Du är en stark tjej och jag beundrar dig för den du är. Du är en av dom starkaste jag känner. Trots våra duster hade jag aldrig tvekat på att hjälpa dig stötta dig och finnas där för dig i alla lägen. Jag kommer alltid finnas för dig när du inte orkar vara stark längre när du bara känner för att gråta en skvätt eller när du bara behöver vara liten en stund. Du finns alltid i mitt hjärta och jag släpper inte dig för att jag släppt allt annat. Jag älskar dig min styvdotter du är bäst massa pussar och kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av neverleave - 14 augusti 2010 18:14

" Det finns alltid en risk att den vi älskar inte längre vill leva med oss och till och med kanske börjar älska någon annan. Vi kommer aldrig kunna förhindra det, därför är det lika bra att våga tycka om och älska så ofta och så mycket som möjligt. D...

Av neverleave - 29 april 2010 11:21

Då vart det torsdagoch jag har min sista dag med brevid gång på ett kvällspass så att jag kan ta och lära mig hur det funkar på kvällarna också. =) Igår så flyttade jag mina grejer till norrahammar och jag måste säga att lägenheten vart hur bra som...

Av neverleave - 28 april 2010 12:44

Efter lite om och men den senaste tiden är det bestämt att jag ska bo hos pappa i Norrahammar tills det har löst sg med lägenhet för min del och även i sådana här tider visar det sig verkligen vilka i ens närhet som är äkta och oäkta. Så från och m...

Av neverleave - 24 april 2010 16:16

Ja det sista har verkligen vart en omtumlande tid i mitt liv och allting jag byggt upp rasade på en sekund. Men jag har bitit ihop även den här gången och visar mig stark inför dig och orörd. Jag vet inte om de är mest fel för mig eller emot dig då j...

Av neverleave - 7 april 2010 11:32

 Världen är ett pussel, varje människa är en bit. Motivet det är vackert, men jag hör inte dit. För jag har egna tankar, i färg med fel nyans. och jag försöker välja väg, men passar ingenstans ...

Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards