Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

PLUGGHÄST VARNING

Av neverleave - 14 februari 2010 10:50

Sitter redan uppe och pluggar och känner mig som en zombie då jag inte fått någon bra sömn i natt men det är bara ta det lite som de är. Jag sitter och pluggar lite medicinsk grundkurs och tänkte göra de andra uppgifterna också som ska vara inne efter hemstudie veckan så att jag kan släppa det och fokusera på det mer roliga och intressanta grupp arbetet inom psykiatri och jag måste säga att jag hittar hela tiden nya och intressant fakta och information om ämnet och kan inte sluta förundras. Innerst inne är jag  nog en bokmal och fakta slukande plugghäst och jag ser inget negativt i det utan snarare tvärt om bara en massa positivt i det hela.

Sa de igår till en kompis, att när man hellre sitter hemma en lördag kväll och pluggar så är de kanske dags att fundera över vad jag har blivit för människa. Men jag trivs över hur jag har det och vill inte ändra på något, inte för en sekund ens. Jo kanske just nu för tillfället då någon skulle kunna ta och fixa en kopp kaffe till mig men annars så skulle jag inte vilja det.

Idag vet jag inte fall jag kommer att få jobba men jag hoppas på att jag kommer att få en kvällstur ikväll så att det kommer in lite mer pengar på lönen då det är så mycket som jag vill ta och handla för den första lönen och för att det ska bli möjligt så måste man jobba stenhårt. ;)


Annars idag kommer det att bli en lugn söndag, fast att det är alla hjärtans dag och min och adrians förlovsningsdag idag, firar att vi vart tillsammans i 1½ år och att vi vart förlovade i 1 år idag. Tiden går verkligen hur fort som helst och jag kan inte fatta att vi vart tillsammans så länge redan, eller för vissa kanske de är en piss i havet men för mig känns de stort att säga att vi vart tillsammans i 1½ år. ;) Och mer hoppas jag verkligen på att det ska bli. Och någon stans måste man ju ta och börja.

Ingen utav oss är väl direkt några alla hjärtans dag människor och vi ska inte fira de något nämndvärt mycket utan det blir väl en god middag, godis och film mys skulle jag tro och sedan måste jag ju tänka på att hinna med skolarbeterna också.. Jag Kan ju inte llägga det åt sidan bara för att det är alla hjärtans dag, knappast!


Nu ska de bli en kopp kaffe och återvända till allt plugg.

Ta hand om er och ha en mysig alla hjärtans dag mina vänner. <3




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av neverleave - 14 augusti 2010 18:14

" Det finns alltid en risk att den vi älskar inte längre vill leva med oss och till och med kanske börjar älska någon annan. Vi kommer aldrig kunna förhindra det, därför är det lika bra att våga tycka om och älska så ofta och så mycket som möjligt. D...

Av neverleave - 29 april 2010 11:21

Då vart det torsdagoch jag har min sista dag med brevid gång på ett kvällspass så att jag kan ta och lära mig hur det funkar på kvällarna också. =) Igår så flyttade jag mina grejer till norrahammar och jag måste säga att lägenheten vart hur bra som...

Av neverleave - 28 april 2010 12:44

Efter lite om och men den senaste tiden är det bestämt att jag ska bo hos pappa i Norrahammar tills det har löst sg med lägenhet för min del och även i sådana här tider visar det sig verkligen vilka i ens närhet som är äkta och oäkta. Så från och m...

Av neverleave - 24 april 2010 16:16

Ja det sista har verkligen vart en omtumlande tid i mitt liv och allting jag byggt upp rasade på en sekund. Men jag har bitit ihop även den här gången och visar mig stark inför dig och orörd. Jag vet inte om de är mest fel för mig eller emot dig då j...

Av neverleave - 7 april 2010 11:32

 Världen är ett pussel, varje människa är en bit. Motivet det är vackert, men jag hör inte dit. För jag har egna tankar, i färg med fel nyans. och jag försöker välja väg, men passar ingenstans ...

Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards