Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

MISSFÖRSTÅND OCH PLUGG

Av neverleave - 11 februari 2010 17:09

Då var de redan torsdag och de känns riktigt bra faktiskt då det vart en ganska intensiv vecka med en massa saker som ska göras och vara gjorda. Idag startade  vi de nya kurserna i skolan och började med social omsorgs arbete som handlar om historia i vården och jag valde att dela in mig själv i en grupp som också valde psyk och har sedan jag kommit hem suttit och läst en masa om det och tycker verkligen de är intressant och har hittit en massa bra fakta till arbetet som jag ska visa min grupp i morgon i skolan och kan knappt bärga mig fram tills dess. Inte klokt vad mycket bra saker man kan hitta på internet så länge man vet på ett ungefär vad det är man är ute efter och vad man ska söka på. :)

Även i skolan idag fick vi reda på våra praktikplatser och jag är så sjukt nöjd med vart jag ska få tillbringa mina veckor någon stans, jag hamnade på sjöbo klint och hur långt kan man säga att det är mellan mig och äldreboendet? Kanske 5 minuter MAX! Super underbart att slippa ta bussen någonstans tidigt på morgonen osv. Finns de ens några nackdelar med att få vara så nära sitt hem? Näe, tror fasiken inte det!


Efter skolan så bar de av till villastaden och jobbet för att få deligering trodde jag men ack så fel jag hade om den saken jag hade missförstått sköterskan som inte heller var den klokaste, haha.

Jag trodde hon menade våran lokal men hon hade menat sin lokal när jag frågade om det var i lokalen vi skulle ses. Så det var bara att ta och åka hem. Men det spelar ingen roll då det får bli en annan dag då bara. :)

Nu ikväll kommer det att bli lugnt och onyttigt med en chips påse och några avsnitt med supernatural, serien är sjukt spännande och bra! Lite creepy sådär men ändå bra. Något för er som tycker om att kolla på övernaturliga saker!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av neverleave - 14 augusti 2010 18:14

" Det finns alltid en risk att den vi älskar inte längre vill leva med oss och till och med kanske börjar älska någon annan. Vi kommer aldrig kunna förhindra det, därför är det lika bra att våga tycka om och älska så ofta och så mycket som möjligt. D...

Av neverleave - 29 april 2010 11:21

Då vart det torsdagoch jag har min sista dag med brevid gång på ett kvällspass så att jag kan ta och lära mig hur det funkar på kvällarna också. =) Igår så flyttade jag mina grejer till norrahammar och jag måste säga att lägenheten vart hur bra som...

Av neverleave - 28 april 2010 12:44

Efter lite om och men den senaste tiden är det bestämt att jag ska bo hos pappa i Norrahammar tills det har löst sg med lägenhet för min del och även i sådana här tider visar det sig verkligen vilka i ens närhet som är äkta och oäkta. Så från och m...

Av neverleave - 24 april 2010 16:16

Ja det sista har verkligen vart en omtumlande tid i mitt liv och allting jag byggt upp rasade på en sekund. Men jag har bitit ihop även den här gången och visar mig stark inför dig och orörd. Jag vet inte om de är mest fel för mig eller emot dig då j...

Av neverleave - 7 april 2010 11:32

 Världen är ett pussel, varje människa är en bit. Motivet det är vackert, men jag hör inte dit. För jag har egna tankar, i färg med fel nyans. och jag försöker välja väg, men passar ingenstans ...

Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards