Alla inlägg den 6 februari 2010

Av neverleave - 6 februari 2010 18:40


 

Sitter i soffan och lyssnar på anberlin just nu och njuter av att det är lördag idag och att jag har spenderat den med att inte gör allt för mycket faktiskt. Jag har packat några kartonger med kläder som jag inte kommer att använda innan flytten och sedan har jag kollat på serier och film. Känns som en härlig lördag faktiskt, precis en sådan lördag jag faktiskt behöver.

Kvällen kommer att fortsätta i samma lugna harmoni framför tv:n då jag ska ta och kolla på melodifestivalen och sedan kommer de väl att bli en film efter det.

Startfältet kommer att innehålla, Ola - Unstoppable
                                                Jenny Silver - A place to stay
                                                Linda Pritchard - Your´re makeing me hot-hot-hot
                                                Pain of salvation - Road salt
                                                Anders Ekborg - The Saviour
                                                Jessica Andersson - I did it for love
                                                Frispråkarn - Singel
                                                Salem Al Fakir - Keep on walking


Jag har faktiskt ingen favorit direkt ikväll, jag har tjuvlyssnat lite på låtarna på svts hemsida men jag har inte fastnad för någon av dem .. Får väl se fall någon utav låtarna kommer att ha mer inflytande på  mig under sändningstiden då man får höra hela låtarna. 

Sedan ska det bli roligt att se hur de nya programledarna kommer att sköta sig då de inte är några direkt förhandstippade programledare iår.

Men innan jag ska bänka mig framför soffan ska jag ta och fixa lite varm nyponsoppa och knäckemackor. :)


Av neverleave - 6 februari 2010 17:11

Jag hittade en lista på en blogg som jag fick ganska många funderingar kring.. Stämmer det eller stämmer det inte in? Varför stämmer de om de nu stämmer och varför skulle de inte stämma?

Varför ska killen göra detta och inte tjejen, är det bara för att man ska ha en bild på killarna som gentelmän eller är bara för att killarna ska vara den starka typen? Jadu, jag vet faktiskt inte men jag tänker skriva lite under varje påstående och se fall jag kan komma fram till något vettigt!



  När hon går ifrån dig och är arg .... Gå efter henne!


Jag skulle påstå att det stämmer, då jag önskat varje gång att någon skulle kommit efter mig. Precis som i filmer och serier, killen ska komma efter och jag skulle börja gapa på honom och han ska bara säga att jag ska vara tyst så att han kan få säga det han känner och förklara sig och efter han har fått göra det så är allting bra och allt slutar i en romantisk kyss. Drömmer jag eller skulle de faktiskt kunna hända?

Jag skulle kunna känna att det skulle också kunnas göras i ombytta roller.. Jag hade inte haft några som helst problem att göra det om jag visste att han hade gjort samma sak för mig!


  När hon stirrar på dina läppar .... Kyss henne!


Jösses amalia, inte sittar man och stirrar på någons läppar? Hade någon suttit och stirrat på mina så hade jag liksom tänk jisses vilken psykopat kille som sitter och stirrar och inte är han snygg heller. För mig skulle de innebär en stor feting diss på den killen som sitter och stirrar precis som om han aldrig har sett ett par heta läppar tidigare.
Jag hade blivit förskräckt och hade inte riktigt kunnat bli av med tanken att jag tycker att han är jobbig och skrämmande. Så nej det här skulle inte kunna inträffa, inte när de kommer till mig alla fall.


  När hon puttar dig eller slår dig .... Ta tag i henne och släpp henne inte!


Jag har aldrig puttat eller slagit någon utav mina pojkvänner och jag kommer nog aldrig göra de heller då jag inte tycker att det löser någonting, inte fall jag vet att mitt sätt att regaera på löser något heller men de inkluderar inte det här. Men vem vet det kanske kommer att hända mig och då skulle jag vilja att min pojkvän höll fast mig och inte släppte mig för att lugna ner mig och visa hur mycket jag betyder för honom.


  När hon börjar svära åt dig .... Kyss henne och säg att du älskar henne!


Löjligt,löjligt,löjligt!

Inte vill jag ha en kyss när jag är förbannad på honom heller, eller ja de handlar kanske om situationen man är i och varför man svär åt honom men jag tycker endå att det är patetiskt att en kille ska avbryta mig och kyssa mig när jag är förbannad för jag hade inte besvarat den. Bara blivit ännu mer förbannad och svurit ännu mera på honom. Detta är en riktig grej som bara funkar i filmernas värld.


  När hon är tyst .... Fråga vad som står på!


Men jösses, hur på får en kille bli? Bara för att jag är tyst en stund betyder de inte att någonting skulle vara fel. Man kan ju inte prata oavbrutet hela tiden. Även om jag älskar att prata om allt och ingenting hela tiden så måste man ju också vara tyst i mellan åt. Jag hade bara blivit sur och iriterad om någon hade frågat vad som står på hela tiden jag blev tyst. Jisses, någon måtta måste de ju vara på saker och ting må ni tro.


  När hon drar sig ifrån dig .... Dra henne tillbaka!


När en tjej drar sig ifrån dig så gör hon de av en anledning och min anledning brukar vara att att jag blir iriterad och skulle då inte vilja att någon drog tillbaka mig de hade gjort mig sur och jag hade inte pratat med personen på ett tag för att hinna tänka på något annat och förtränga att jag är sur och sedan är det bra liksom och allting återgår till de normala. Men att dra mig tillbaka hade bara resulterar i något dåligt.


  När hon ser ut som värst .... Säg att hon är vacker!


En klassiker, alla behöver få höra att de är vackra det spelar ingen roll när de är men de värmer otroligt mer i hjärtat att få höra det när man känner sig sunkig och kanske har går dagens smink kladdat runt hela ansiktet och håret åt alla håll men då ska de också sägas på ett sätt som de verkligen låter som om man menar de man säger och inte bara säga det utan känsla för då kommer de inte göra någon effekt och hon kommer kanske till och med tro att du säger det bara för att du ska ha de sagt. Man måste säga de med känsla eller så struntar man i att säga det alls.


  När du ser att hon börjar gråta .... Håll om henne och säg ingenting!


Det här gäller ju inte bara när man i är i ett förhållande utan de handlar om ALLTID.

Bryr man sig om personen som gråter ska man göra sitt bästa för att trösta personen och få personen att må bättre för stunden och kanske till och med strunta i det som fick personen att börja gråta från första början.
Det spelar ju heller inte riktigt roll om man är kille eller tjej när en sådan sak inträffar de handlar om att man ska vara mån om de man älskar och bryr sig om.


  När du ser henne gå .... Smyg upp bakifrån och krama om henne!

 
SKA DU GE MIG EN HJÄRTINFARKT ELLER?

Ja de kan sluta olyckligt om du skulle hoppa upp bakom om och jag inte var beredd på de, som sagt jag skulle kunna få en hjärtinfarkt eller slå dig. Så låt bli det om du är rädd om mitt liv och ditt eget.


  När hon lutar sitt huvud mot din axel .... Lyft upp hennes huvud och kyss henne!


När jag lutar mig emot någons axel så betyder de att jag tycker om dig och vill ha din närhet. Så att kyssa mig vid de här tillfället är ett perfekt sätt att få mig att känna mig som en prinsessa.
Att det även skulle vara otroligt romatiskt och hela luften skulle fyllas med kärlek är inte heller någon nackdel.


  När hon retar dig .... Reta henne tillbaka och få henne att skratta!


Jag älskar att retas och säger alltid saker för att reta andra människor spelar ingen roll om de är mina vänner,klasskompisar eller om de är min pojkvän kommer alltid att retas och att folk retar mig tillbaka är ingen nackdel utan bara en fördel för att jag uppskattar verkligen att någon också är retsam och det får mig verkligen att skratta otroligt mycket.


  När hon inte hör av sig på ett tag .... Försäkra dig om att allt är okej!


Att jag inte skulle höra av mig på ett tag skulle kunna bero på många saker. Jag skulle kunnat ha dissat dig, jag skulle kunnat ha blivit sårad, jag skulle kunna tänka att det är inte bara jag som ska höra av mig hela tiden utan du ska också ta och höra av dig i mellan åt. Den sista är mest trolig för den första hade jag talat om för dig och den andra skulle jag ha skickat ett sms eller pratat med dig om de. Försäkra dig om att du är lika mycket aktiv på att höra av dig som jag är annars tröttnar jag lätt och du är snart bortglömd.


  När hon tvivlar på dig .... Försvara dig med sanningen!


Jag tvivlar ofta på människor och jag har mina anledningar till att göra det och jag har svårt att ta och lita på någon även om de skulle visa sig att de talar sanning. Men de gäller att ha tålamod till att förtjäna mig tillit. Jag vill alltid tro de bästa om människor men oftast håller jag det för mig själv och stannar man hos mig så kommer man att få min tillit och jag kommer att lita på dig och sedan om du bevisar sanningen hela tiden kommer du att vara en människa jag litar på fullt ut. Tidigare sa jag alltid jag litar på en människa till de har bevisat mottsatsen men det funkar inte riktigt så för mig även om jag ville att det skulle vara så.


  När hon berättar en hemlighet .... Håll den hemlig!


Detta är självklart, det spelar ju ingen roll vem de är som kommer med en hemlighet till dig så snackar man inte om den. Man ska inte bryta ett förtroende för om du sedan skulle behöva berätta något för någon människa så kommer dina broar vara brända för vem kommer att behålla dina hemligheter om du inte kan behålla deras?

 

Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards