Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

JAG ÄR STARK OCH JAG KLARAR MIG UTAN DIG

Av neverleave - 9 februari 2010 10:55

Inga fler tårar och inga mer ångest attacker pga dig jag har fått nog och jag tänker inte längre plåga mig själv med att försöka göra dig lycklig. Nu är de min tur att få leva på riktigt och inte i skuggan utav dig och dina problem. Jag är stark och jag klarar mig utan dig det vet jag. Jag har helt enkelt fått nog av att gå runt och vara orolig och känna en massa skuldkänslor gentemot dig. Men fuck that du är en vuxen människa som ska ta hand om dig själv!

För jag är så trött på att ställa upp för dig hela tiden och lyssna på dig och dina problem, du har själv satt dig i den här situationen och jag tycker inte längre synd om dig. Ledsen men du bryr dig inte om mig på det sättte jag skulle behöva, du är egoistisk som tänker på dig själv hela tiden. Men jag är bara ett telefon samtal i väg och hur svårt kan de vara för dig att ringa mig? Fråga hur jag mår och hur allting går för mig här i Borås. Men det är för mycket begärt antar jag eftersom att det inte kommer något samtal från dig.

Nu är de dags att ta tag i mitt liv och börja leva fullt ut och inte gräva ner mig i en massa plågor jag har ju en massa saker att vara lycklig över, jag har ett jobb, jag pluggar till något jag älskar att syssla med, jag har en underbar pojkvän, jag och min pojkvän har köpt en underbar lägenhet och som om de inte vore nog med lycka i det så har jag andra människor som kan visa sin kärlek till mig och uppskatta mig och tala om det.

Inga mer fega farsoner nu utan nu kör jag mitt race och tänker inte ta hänsyn till dig eller någon annan och ni som har synpunkter på de, varsegod släng skit på mig om det får er att må bättre för att jag tar inte åt mig utav era ord jag är trött på dem och de är riktigt uttjatade.

Kom heller inte till  mig och säg förlåt för det där ordet är bara meningslöst när de kommer ur din mun då de inte längre har någon betydelse för din del och för att du ska få en ny chans att vara i mitt liv ordentligt så kanske du ska ta och ändra ditt liv först.

Det är inte jag som missar något och det är inte jag som förstår något det är du själv. Det är bara du själv som kan ändra på saker och ting men för min del är de för sent att komma och be om ursäkt för alla de år som gått ifrån oss.


Tack Jim för prat stunden igår och det du sa är sant och jag antar att jag hela tiden har vetat det innerst inne men inte kunnat komma med insikt med det. Jag vet ju att du sitter i samma båt som mig när de kommer till det här och tack för att du lyssnar på mig. Konstigt det där att vi kan prata så öppet med varandra då vi inte längre umgås eller pratar speciellt ofta.. Jag antar att de hänger med hela tiden att vi känt varandra sedan vi sprang runt i blöjor. Tack ännu en gång vännen för att du ställer upp och lyssnar på mig och säger precis som du tycker och inte pladdrar en massa nonsens bara. :) <3



För även om du försökte ändra på allting som vart , även om du sa förlåt för allting som du gjort så krävs de mer en de där för att jag ska kunna lita på dig igen jag svär.

För även om du ändrar dig och blir nykter så krävs de fler nyktra veckor en du tror. För tro de eller ej jag är så trött på de här. Nu är de dags att visa att jag är så mycket starkare en dig och du kommer att stå kvar för att jag går nu och lämnar dig tillsammans med ditt beroende.

Jag tänker inte längre vara medberonde tillsammans med dig för jag går nu för att jag är starkare en dig, det har jag lärt mig nu.

Du har redan bränt dina broar och bränt dina chanser för du har sårat mig mer en du någonsin kan förstå.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av neverleave - 14 augusti 2010 18:14

" Det finns alltid en risk att den vi älskar inte längre vill leva med oss och till och med kanske börjar älska någon annan. Vi kommer aldrig kunna förhindra det, därför är det lika bra att våga tycka om och älska så ofta och så mycket som möjligt. D...

Av neverleave - 29 april 2010 11:21

Då vart det torsdagoch jag har min sista dag med brevid gång på ett kvällspass så att jag kan ta och lära mig hur det funkar på kvällarna också. =) Igår så flyttade jag mina grejer till norrahammar och jag måste säga att lägenheten vart hur bra som...

Av neverleave - 28 april 2010 12:44

Efter lite om och men den senaste tiden är det bestämt att jag ska bo hos pappa i Norrahammar tills det har löst sg med lägenhet för min del och även i sådana här tider visar det sig verkligen vilka i ens närhet som är äkta och oäkta. Så från och m...

Av neverleave - 24 april 2010 16:16

Ja det sista har verkligen vart en omtumlande tid i mitt liv och allting jag byggt upp rasade på en sekund. Men jag har bitit ihop även den här gången och visar mig stark inför dig och orörd. Jag vet inte om de är mest fel för mig eller emot dig då j...

Av neverleave - 7 april 2010 11:32

 Världen är ett pussel, varje människa är en bit. Motivet det är vackert, men jag hör inte dit. För jag har egna tankar, i färg med fel nyans. och jag försöker välja väg, men passar ingenstans ...

Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards