Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

SKOLAN OCH PRESENTATIONSÅNGEST

Av neverleave - 8 februari 2010 18:28

Buhu, nu har jag städat, vikt och lagt in den rena tvätten och pluggat och jag tänker ta en paus ifrån pluggandet. Jag Känner att jag kan det som kommer på provet hyffsat bra då vi ältat allt så himlans mycket i skolan men sedan i nästa sekund känns de som om jag inte kan någonting alls. :S
Jag har verkligen presentationsångest och känner mig aldrig riktigt nöjd med det jag lämnar in i skolan och hur ska de gå nu när de är prov dags på onsdag? Jag har alltid höga krav på mig själv när de kommer till skolan när jag gett mig in för det och jag vet inte riktigt vart de kommer ifrån men jag skulle kunna tro att det kommer ifrån att jag hela tiden vill bevisa för pappa att jag är en duktig flicka och jag klarar av allt jag tar mig ann utan att ge upp. Allt för att han ska hålla sig nykter men jag vet ju att det inte är mitt fel att han dricker eller att jag måste prestera bra ifrån mig i skolan och bli snuskigt rik för att han ska vara stolt över mig men jag sätter ändå mina mål där för att jag inte är nöjd själv från jag är där och jag har nått ditt för att jag ska bevisa för världen att de hade fel, att de hade riktigt fel rättare sagt om att de aldrig skulle bli något vettigt utav mig och min framtid. Därför vill jag hela tiden sträva efter att vara bäst och inte bara medelmåtta.


I skolan idag var den en halv dag och det var väldigt skönt det då det blev mer tid till att hinna göra iordning här hemma och mer tid till att plugga så man slipper sitta uppe till sent på små timmarna och nöta fakta till provet.

Även i skolan idag så fick vi reda på vilka valbara kurser som finns att välja mellan och jag är ganska säker på vad det är jag kommer att välja mellan.

Jag vet säkert att jag kommer att läsa social psykiatri just för att kunna hålla på med missbruk som jag vill göra i framtiden och sedan lutar de åt att välja psykiatri och teckenspråk. Men ingenting är säkert ännu med min svåra beslutsångest, hinner säkert ändra mig flera gånger om.  Som vanligt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av neverleave - 14 augusti 2010 18:14

" Det finns alltid en risk att den vi älskar inte längre vill leva med oss och till och med kanske börjar älska någon annan. Vi kommer aldrig kunna förhindra det, därför är det lika bra att våga tycka om och älska så ofta och så mycket som möjligt. D...

Av neverleave - 29 april 2010 11:21

Då vart det torsdagoch jag har min sista dag med brevid gång på ett kvällspass så att jag kan ta och lära mig hur det funkar på kvällarna också. =) Igår så flyttade jag mina grejer till norrahammar och jag måste säga att lägenheten vart hur bra som...

Av neverleave - 28 april 2010 12:44

Efter lite om och men den senaste tiden är det bestämt att jag ska bo hos pappa i Norrahammar tills det har löst sg med lägenhet för min del och även i sådana här tider visar det sig verkligen vilka i ens närhet som är äkta och oäkta. Så från och m...

Av neverleave - 24 april 2010 16:16

Ja det sista har verkligen vart en omtumlande tid i mitt liv och allting jag byggt upp rasade på en sekund. Men jag har bitit ihop även den här gången och visar mig stark inför dig och orörd. Jag vet inte om de är mest fel för mig eller emot dig då j...

Av neverleave - 7 april 2010 11:32

 Världen är ett pussel, varje människa är en bit. Motivet det är vackert, men jag hör inte dit. För jag har egna tankar, i färg med fel nyans. och jag försöker välja väg, men passar ingenstans ...

Presentation


De flesta andra gör det...varför skulle jag inte kunna göra det...? Blogga alltså. Jag antar att även jag har något att berätta, roa, skvallra om, lära ut, intressera eller kanske bara fördriva tiden med...eller?
Jag ger de ett försök trots allt!

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards